محققان کشور برای انتقال سیالات محصولاتی نوین ساختند ، به کارگیری توان متخصصان جوان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یک شرکت دانش بنیان با به کارگیری از توان متخصصان جوان، محصولات مختلفی را در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فراوری نموده است.

محققان کشور برای انتقال سیالات محصولاتی نوین ساختند ، به کارگیری توان متخصصان جوان

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، مجتبی بینا مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: در حال حاضر شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی هستیم و قطعات و تجهیزات قابل توجهی بومی سازی شده است. اما هنوز هم جای کار بسیاری وجود دارد. به همین دلیل ما یک شرکت دانش بنیان تشکیل دادیم و کوشش کردیم تا به نوبه خود در راستا خودکفایی کشور سهمی ایفا کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اضافه کرد: این شرکت، یک مجموعه جوان محسوب می گردد و میانگین سنی مهندسان و نخبگان، شاغل به کار در شرکت، کمتر از 32 سال است. بر این اساس، در واحد تحقیق و توسعه شرکت، نیازهای مختلف واحدهای صنعتی رصد و بر اساس آن محصولات فراوری شد.

این فعال دانش بنیان، ضمن ارائه شرح بیشتر در خصوص نیازهای مختلف، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: بخشی از محصولات شرکت، انواع تجهیزات دوار مانند پمپ ها و کمپرسورهای مختلف است. یکی از پمپ های فراوری شده در شرکت، پمپ رینگ مایع است. از این پمپ برای انتقال انواع سیالات در صنعت پتروشیمی استفاده می گردد. پمپ رینگ مایع همچنین در صنایعی مانند نفت، معادن، کاغذسازی، الکل سازی، صنایع غذایی و لوله سازی، کاربرد دارد.

بینا، با تاکید بر لزوم شناسایی نیازهای فناورانه صنایع مختلف، اضافه کرد: محصول ما بین 40 تا 50 درصد از محصولات مشابه خارجی ارزان تر است. با توجه به قرارگیری صنایع نفت و گاز در جنوب کشور، کوشش نموده ایم تا این محصول و دیگر محصولات از موادی ساخته گردد که در مقابل این آب و هوا مقاوم باشد. این در حالی است که محصولات مشابه خارجی، به صورت عام برای همه انواع طیف های آب و هوایی ساخته شده است.

وی گفت: کمپرسور (دمنده) لوب تایپ، یکی دیگر از محصولات شرکت است که به دلیل تحریم، واردات آن با مشکل روبرو شد. ما به یاری مهندسان جوان شرکت، آن را بومی سازی کردیم. از این کمپرسور برای مثال در واحدهای مانند پرورش ماهی برای هواسازی استفاده می گردد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اعلام کرد: درخواست های زیادی از داخل کشور، برای خرید این محصولات بومی سازی شده وجود دارد و استقبال بسیار خوبی اجرا شده است. امیدوار هستیم با یاری نهادهای مسئول و ممنوعیت واردات تجهیزات دارای نمونه مشابه داخلی، این استقبال افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1650

به "محققان کشور برای انتقال سیالات محصولاتی نوین ساختند ، به کارگیری توان متخصصان جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان کشور برای انتقال سیالات محصولاتی نوین ساختند ، به کارگیری توان متخصصان جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید