سفر به سواحل غربی کانادا برای تماشای نهنگ های عظیم الجثه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، کانادا به دلیل داشتن سواحل طولانی در اقیانوس آرام و اقیانوس اطلس، یکی از بهترین مکان ها برای تماشای نهنگ های مختلف از جمله نهنگ سفید، نهنگ خاکستری و نهنگ آبی است. بعضی از بهترین مکان ها برای دیدن نهنگ در کانادا عبارتند از:

سفر به سواحل غربی کانادا برای تماشای نهنگ های عظیم الجثه

منطقه ونکوور در بریتیش کلمبیا

شهر ونکوور و جزایر اطراف آن در ساحل غربی کانادا یکی از بهترین مکان ها برای تماشای نهنگ است. این منطقه محل زندگی گونه های زیادی از نهنگ ها از جمله نهنگ خاکستری، نهنگ آبی، و نهنگ سفید است. بهترین زمان برای دیدن نهنگ، تابستان و پاییز است که نهنگ ها به دنبال غذا به سواحل نزدیک می شوند. قایقرانی و تورهای تماشای نهنگ در این منطقه بسیار محبوب هستند.

شهر توفینو در نیوفاندلند

سواحل توفینو در استان نیوفاندلند و لابرادور در شرق کانادا، خانه بسیاری از نهنگ های عظیم از جمله نهنگ سفید یخ زده است. بهترین زمان برای مشاهده این موجودات دریایی، ماه های تابستان است که نهنگ ها از سرمای قطب شمال به سمت جنوب مهاجرت می کنند. قایق های تور تماشای نهنگ در این منطقه برای نزدیک شدن به نهنگ ها به بهترین نقاط دریا می روند.

خلیج فاندی در نوا اسکوشیا

خلیج فاندی در ساحل شرقی کانادا مکان مناسبی برای دیدن گونه های مختلفی از نهنگ ها است. این خلیج محل تغذیه و زندگی نهنگ های آبی، خاکستری و سفید است. بهترین زمان برای مشاهده نهنگ، تابستان و پاییز است که نهنگ ها به دنبال غذا به این منطقه مهاجرت می کنند. تورهای تماشای نهنگ در این منطقه بسیار محبوب هستند.

جزیره ونکوور در کلمبیای بریتانیایی

سواحل غربی جزیره ونکوور که به جزایر خلیج معروف است، یکی دیگر از بهترین مکان ها برای دیدن انواع نهنگ هاست. نزدیکی این منطقه به تنگه جورجیا و جریان های دریایی گرم اقیانوس آرام، باعث حضور فراوان ماهی و غذا برای نهنگ ها شده است. گونه هایی مثل نهنگ خاکستری و نهنگ آبی در این منطقه دیده می شوند.

منطقه چرچیل در مانیتوبا

شهر چرچیل در استان مانیتوبا در شمال غربی کانادا، در کنار خلیج هودسن، یکی از بهترین نقاط برای تماشای نهنگ بلوگا است. این نهنگ های عظیم هر ساله از اقیانوس منجمد شمالی برای تغذیه به این منطقه مهاجرت می کنند. بهترین زمان برای دیدن آنها، تابستان است.

تنگه جان ده فوکا در نیوفاندلند

این تنگه باریک بین جزیره نیوفاندلند و سرزمین اصلی کانادا، مکانی عالی برای تماشای نهنگ های مختلف از جمله نهنگ عنبر و نهنگ سفید است. جریان های دریایی گرم در این منطقه باعث حضور فراوان ماهی و غذا برای تغذیه نهنگ ها شده است. بهترین زمان، تابستان است.

سواحل جزیره ونکوور در منطقه گالف آیلندز

مجمع الجزایر گالف آیلندز در جنوب شرقی ونکوور، زیستگاه بسیاری از گونه های نهنگ است. نهنگ های خاکستری و آبی در فصل تابستان برای تغذیه به این منطقه مهاجرت می کنند. قایقرانی و تورهای تماشای نهنگ، فرصتی عالی برای دیدن نزدیک این موجودات دریایی فراهم می کند.

پارک ملی ساحل غرب ونکوور در بریتیش کلمبیا

این پارک ملی که در سواحل بریتیش کلمبیا قرار دارد، خانه نهنگ های خاکستری است. این نهنگ ها هر ساله برای زاد و ولد و تغذیه به این منطقه می آیند. بهترین فصل برای تماشای نهنگ، تابستان و پاییز است. مشاهده نهنگ ها از کرانه های ساحلی پارک نیز میسر است.

مرداب های تیدال در نیوبرانزویک

مرداب های تیدال در خلیج فاندی در استان نیوبرانزویک، زیستگاهی غنی برای نهنگ های مختلف از جمله نهنگ آبی و نهنگ خاکستری است. این منطقه تیدال در فصول تابستان و پاییز پر از نهنگ هایی است که برای تغذیه به اینجا مهاجرت می کنند.

مجمع الجزایر هایدا گوایی در کلمبیای بریتانیایی

این مجمع الجزایر در شمال غربی کلمبیای بریتانیایی، خانه نهنگ های بسیاری از جمله نهنگ خاکستری و نهنگ آبی است. آب و هوا و منابع غذایی فراوان، باعث جذب نهنگ ها به این منطقه شده است. بهترین زمان برای تماشای نهنگ، تابستان و پاییز است.

نتیجه گیری:

کانادا با داشتن سواحل طولانی در دو اقیانوس و شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از بهترین کشورها برای تماشای نهنگ در طبیعت است. مکان هایی مانند ونکوور، توفینو، خلیج فاندی و جزیره ونکوور از معروفترین مقاصد تماشای نهنگ در کانادا هستند که طیف گسترده ای از گونه های نهنگ را می توان در آنها مشاهده کرد. بهترین زمان برای تماشای نهنگ، فصل تابستان و پاییز است که نهنگ ها برای تغذیه و زاد و ولد به سواحل نزدیک می شوند.

منبع مقاله: بهترین مکان ها برای تماشای نهنگ در کانادا

انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1633

به "سفر به سواحل غربی کانادا برای تماشای نهنگ های عظیم الجثه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سواحل غربی کانادا برای تماشای نهنگ های عظیم الجثه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید