نرخ افزایش شهریه دانشگاه های کانادا ثابت ماند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، پس از تظاهرات دانشجویان کانادایی در اعتراض به افزایش شهریه دانشگاه ها و برگزاری تجمعات مختلف و پرتعداد، مسؤولان دانشگاه های این کشور با درخواست دانشجویان موافقت کردند.

نرخ افزایش شهریه دانشگاه های کانادا ثابت ماند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از گلوب اند میل، مسؤولان ایالت اونتاریو اعلام نموده اند که نرخ افزایش سه درصدی شهریه دانشگاه های این ایالت طی دوسال آینده حفظ خواهد شد. شهریه امسال نیز نسبت به سال 2015 سه درصد افزایش یافته بود.

از دانشگاه های صاحب نام در این ایالت می توان به دانشگاه های تورنتو و کوئینز اشاره نمود.

دولت ایالت اونتاریو اعلام نموده است که نظام اعطای یاری هزینه تحصیلی را تغییر خواهد داد و به دانشجویانی که میزان درآمد آنها در سال کمتر از 50هزار دلار است، یاری هزینه تحصیلی اعطا خواهد نمود. چندی پیش در وبگاه وزارت آموزش عالی ایالت اونتاریو یک سامانه محاسبه تسهیلات نیز راه اندازی شد تا دانشجویان بتوانند با استفاده از آن به راحتی از میزان تسهیلاتی که به آنها تعلق می گیرد، آگاه شوند.

دولت ایالتی اعلام نموده است که با توجه به مسائلی که دانشگاه ها در جذب دانشجویان با آنها مواجهند، حتی در صورتی که به استانداردهای مورد نظر دست پیدا ننمایند، همچنان می توانند از تسهیلات دولتی استفاده نمایند؛ اما بعضی از قوانین نیز دچار تغییر خواهند شد.

از جمله قوانین تغییر یافته میزان استفاده کالج ها از تسهیلات اعطایی است که در قوانین جدید کاهش یافته است و مسؤولان کالج ها معتقدند در بلندمدت با مسائل زیادی روبرو خواهند شد.

دانشجویان از طرح های حمایتی دولت استقبال نموده اند؛ اما بیشتر آنها معتقدند با توجه به کلی و همه جانبه بودن تغییرات اعمال شده در قوانین باید صبر کرد تا نتیجه واقعی تعیین گردد.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 889

به "نرخ افزایش شهریه دانشگاه های کانادا ثابت ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ افزایش شهریه دانشگاه های کانادا ثابت ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید