همه چیز درباره استان آنتاریو کانادا - محبوب ترین مقصد تازه واردان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، آنتاریو علاوه بر اینکه قطب اصلی اقتصاد کانادا است، به جاذبه های طبیعی، مانند جنگل های وسیع، پارک های زیبا و آبشار معروف نیاگارا نیز شهرت دارد. در کنار این تنوع طبیعی یک تنوع فرهنگی نیز وجود دارد که نتیجه میزان بالای مهاجرت به این استان است.

همه چیز درباره استان آنتاریو کانادا - محبوب ترین مقصد تازه واردان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آنتاریو پرجمعیت ترین استان کانادا است که بیش از 13،650،000 نفر را در خود جای داده است. همچنین دومین استان بزرگ کشور از نظر مساحت است که در مرکز کانادا واقع شده است. پایتخت آنتاریو تورنتو است، که با جمعیتی برابر با 6 میلیون نفر، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کانادا است.

تورنتو همچنین مرکز مالی کشور است. حدود نیمی از مردم ساکن تورنتو در کشورهای دیگر متولد شده اند و گفته می گردد این شهر چند فرهنگی ترین شهر دنیا است. اُتاوا، پایتخت کانادا نیز در این استان واقع شده است. سایر شهرهای مهم آنتاریو عبارتند از: لندن، همیلتون، کینگستون، ویندزر و سادبری.

آنتاریو علاوه بر اینکه قطب اصلی اقتصاد کانادا است، به جاذبه های طبیعی، مانند جنگل های وسیع، پارک های زیبا و آبشار معروف نیاگارا نیز شهرت دارد. در کنار این تنوع طبیعی یک تنوع فرهنگی نیز وجود دارد که نتیجه میزان بالای مهاجرت به این استان است. بسیاری نیز اولین گزینه شان برای اقامت پس از تحصیل در کانادا این شهر می باشد. تورنتو با داشتن جمعیت بسیار زیاد خارجیان، طعم و مزه ای از کل دنیا را در یک شهر به شما هدیه می نماید.

آنتاریو کجاست؟

اقتصاد و اشتغال در آنتاریو

همان طور که گفته شد استان آنتاریو قلب اقتصاد کانادا است، در نتیجه صنایع متنوعی را در خود جای داده است که مهمترین آنها در تورنتو قرار دارند. این استان از سرویس مالی و اطلاعاتی قوی و مدرنی برخوردار است. شهر اُتاوا کرسی دولت و بیشتر وزارتخانه های فدرال است، که به جذب مشاغل و همچنین سازمان های غیرتجاری بین المللی یاری می نماید.

بخش اصلی فراوری بین المللی آنتاریو را صنعت خودرو تشکیل می دهد، و شرکت های کانادایی در این صنعت در دنیا پیشتاز هستند. پس از یک دوره رکود، در سالهای اخیر، شاهد سرمایه گذاری های بزرگ فراوری نمایندگان پیشرو در کارخانه ها و فناوری های جدید هستیم.این شهر در خود دانشگاه های مهمی را نیز جای داده است و دانشجویان از سراسر دنیا با دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در این شهر مشغول به تحصیل می شوند.

نرخ بیکاری در آنتاریو 6.8٪ است و برابر با میانگین ملی است. اقتصاد متنوع و پر رونق باعث شده که فرصت های شغلی در آنتاریو طیف گسترده ای از حرفه ها را (از کشاورزی گرفته تا فناوری اطلاعات) در بر گیرد. در سالهای اخیر سطح اشتغال زایی در این استان بسیار چشم گیر بوده و انتظار می رود که این فرایند در سال های آینده نیز ادامه یابد.

استاندارد زندگی در آنتاریو

به طور متوسط، درآمد ساکنان آنتاریو در رده بالاترین دستمزد ها در کانادا واقع شده است. با این حال بعضی از هزینه های زندگی به ویژه هزینه های مربوط به مسکن پایین نیستند. با وجود مخارج زندگی که از حد متوسط کانادا بالاتر است، درآمد های قابل توجه موجود در آنتاریو می تواند سطح بالایی از زندگی را تأمین کند. متوسط درآمد سالانه خانواده در آنتاریو تقریباً 75000 دلار است، که کمی بالاتر از میانگین ملی است. جالب است بدانید که در رده بندی ارزشمندترین شهرهای دنیا برای زندگی، تورنتو و اُتاوا جزء محبوب های همیشگی هستند. در مقایسه با سایر شهرها استان با اندازه مشابه، این دو شهر به پاکیزگی، ایمنی و خدمات در دسترس شهرت دارند. سطح بالای زندگی، آنتاریو را به مقصد ایده آل مهاجران جدید به کانادا تبدیل نموده است. از میان 250000 نفری که هر ساله برای اقامت دائم به کانادا می آیند، نیمی از آنها در آنتاریو ساکن می شوند.

خانه های مسکونی در آنتاریو

با نگاهی به بازار مسکن و اجاره خانه در کانادا می توان گفت که قیمت خانه های مسکونی در شهرهای بزرگ آنتاریو، به دلیل رشد مداوم و جمعیت بیشتر، نسبت به دیگر مناطق گران تر است. البته باید در نظر داشت که درآمد بالاتر در استان آنتاریو به جبران این هزینه ها یاری می نماید. نا گفته نماند که این فرایند در شهرهای کوچکتر استان به این صورت ادامه ندارد و هزینه ها در مقایسه با شهر های بزرگتر پایین تر است. بسیاری از خانواده ها با زندگی در مناطق پیرامون شهرهای بزرگ آنتاریو، هزینه های خود را کاهش می دهند. میانگین قیمت یک خانه در شهر تورنتو بالاتر از 635.900 دلار و در آتاوا 403.200 دلار است.

خدمات بهداشتی و درمانی در آنتاریو

خدمات بهداشتی و درمانی در آنتاریو بصورت دنیای و بدون هیچ هزینه ای در دسترس کلیه ساکنان قرار می گیرد. برنامه بیمه درمانی آنتاریو (OHIP) هزینه تمام خدمات پزشکی لازم برای شهفرایندان و ساکنان دائمی آنتاریو را پوشش می دهد. این پوشش شامل معاینات پزشک، آزمایشات پزشکی، مراقبت های اورژانس و بیمارستانی و خدمات ضروری دندانپزشکی می گردد.

[h2]پیشینه و فرهنگ آنتاریو

تاریخ آنتاریو توسط مهاجران شکل گرفته است، چراکه حتی قبل از شکل گیری کانادا، مهاجران برای آغاز زندگی جدید به آنتاریو نقل مکان کردند. امروزه تمام مردم آنتاریو به غیر از تقریباً 2٪ از جمعیت که بومی هستند، ریشه در مهاجران دارند.

قدرت فرهنگ آنتاریو در جوامع مهاجر آن است. به دلیل اجتماعاتی که از اقصی نقاط دنیا به آنتاریو آمده اند، این استان از بزرگترین تنوع فرهنگی دنیا برخوردار است. با شکوفایی جوامع فرهنگی، تازه واردان در آنتاریو احساس غریبی نخواهند کرد و به راحتی خود را با جامعه جدید وفق خواهند داد. لازم به ذکر است که این فضای محبت آمیز باعث افزایش اعتبار آنتاریو در سراسر دنیا شده است.

جمعیت آنتاریو

آنتاریو با بیش از 13.5 میلیون نفر، پرجمعیت ترین استان کانادا است. بیش از 90 درصد از جمعیت در بخش جنوبی استان، در فاصله 200 کیلومتری مرز آمریکا ساکن هستند و تعداد زیادی از آنها در تورنتو و اطراف آن زندگی می نمایند. بزرگترین شهر آنتاریو تورنتو است که مرکز استان و بزرگترین شهر کانادا است. پس از تورنتو، دومین شهر بزرگ استان، اُتاوا است که با بیش از 1.3 میلیون نفر جمعیت پایتخت ملی آنتاریو به حساب می آید.

برنامه های مهاجرتی آنتاریو

بیش از نیمی از مهاجران جدیدی که به کانادا مهاجرت می نمایند، در استان آنتاریو ساکن می شوند، از این رو رشد این استان تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر مهاجرت است. تاثیرات مثبت مهاجرت بر استان آنتاریو باعث شده تا این استان راههایی را برای جذب مهاجران در نظر بگیرد تا آنها بتوانند در بازه زمانی سریعتر از سایر گروه های مهاجرتی، اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. برنامه های مهاجرت استانی آنتاریو، OINP نامیده می شوند که به وسیله آنها متقاضیان میتوانند در صورت داشتن مهارت ها و سابقه کار مدنظر استان، گواهی انتخاب استانی را دریافت نمایند.

برنامه سرمایه گذاری آنتاریو

از جمله محبوب ترین برنامه های مهاجرتی استان آنتاریو می توان به برنامه کار آفرینی اشاره نمود که برای جذب افرادی طراحی شده است که به دنبال راه اندازی کسب و کاری جدید یا خرید یکی از کسب و کارهای موجود در آنتاریو هستند. متقاضیان پیروز ابتدا مجوز کار موقت مبتنی بر توافق نامه عملکرد دریافت خواهند کرد و چنانچه به موارد خواسته شده در توافق نامه عمل نمایند اقامت دائم کانادا را کسب خواهند کرد.

منبع: آفتاب
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 798

به "همه چیز درباره استان آنتاریو کانادا - محبوب ترین مقصد تازه واردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره استان آنتاریو کانادا - محبوب ترین مقصد تازه واردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید