چالش بزرگ کادرفنی برای رونمایی از کشتی گیران المپیکی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، چندی پیش سه آزادکار منتخب ایران یعنی امیرمحمد یزدانی، یونس امامی و محمدحسین محمدیان توانستند با حضوری پیروزمندانه در رقابت های گزینشی المپیک در قاره آسیا سهمیه های باقیمانده المپیک در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم را کسب کنند. بدین ترتیب با احتساب سه سهمیه کسب شده قبلی در رقابتهای جهانی 2019 قزاقستان، سهمیه های کشتی آزاد تکمیل شد تا این تیم با ترکیبی کامل راهی توکیو شود.

چالش بزرگ کادرفنی برای رونمایی از کشتی گیران المپیکی

از سوی دیگر شاگردان محمد بنا هم در خاتمه رقابتهای گزینشی قزاقستان و بلغارستان در نهایت پیروز به کسب 5 سهمیه المپیک شدند. علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در رقابت های جهانی 2019 قزاقستان در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شدند و محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی هم در اوزان 67 و 97 کیلوگرم در مسابقات گزینشی قزاقستان دو سهمیه دیگر را از آن خود کردند. این در حالیست که حسین نوری در کسب سهمیه 87 کیلوگرم در قزاقستان ناکام ماند و ناصر علیزاده هم نتوانست سهمیه این وزن را در گزینشی بلغارستان کسب کند تا تیم المپیکی محمد بنا کامل نشود.

اما فارغ از بحث سهمیه تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی، چالش دیگری هم پیش روی کادر فنی تیم های ملی است. مطمئناً غلامرضا محمدی و محمد بنا که در رأس امور تیم های ملی قرار دارند، حالا باید به فکر بهترین اَرنج تیم المپیکی خود باشند تا با دستی پر از این آوردگاه بزرگ و سرنوشت ساز بازگردند.

به همین دلیل موضوع نحوه انتخاب ملی پوشان المپیکی کشتی آزاد و فرنگی مدتهاست که فضای کشتی ایران را در بر گرفته است. هنوز کاملاً مشخص نیست گوش شکسته های اعزامی به توکیو با چه روش و با گذر از چه فیلتری به دوبنده تیم المپیکی ایران خواهند رسید. اما این فرایند در نهایت به دو طریق انجام خواهد شد، اول اینکه رقابتهای انتخابی درون اردویی برای برخی مدعیان برگزار شود یا اینکه کادر فنی با اعزام گزینه های موردنظرش به تورنمنت های بین المللی پیش رو، انتخاب نهایی را اتخاذ خواهد کرد. به هر حال نحوه انتخاب هر چه که هست، فرصت زیادی تا المپیک باقی نمانده و کادر فنی تیم های ملی کشتی باید بزودی وارد این کارزار انتخاب شوند.

در این میان باید به اظهارات منصور برزگر، پیشکسوت سرد و گرم چشیده کشتی ایران هم اشاره کرد که معتقد است: در این شرایط، اعضای کادر فنی بهترین افرادی هستند که صلاح می دانند ملی پوشان را از چه روشی انتخاب کنند. بی تردید آنها بهتر می دانند کدام کشتی گیر آماده است و می تواند در المپیک مدال بگیرد. حال با توجه به این موضوع می توانند برای مدعیان، مسابقه انتخابی بگذارند و یا با اعزام به یک تورنمنت بین المللی آنها را مورد ارزیابی قرار دهند. اما آنچه مسلم است باید تدبیری اندیشده شود که بهترین ها راهی المپیک شوند.

مطمئناً کادر فنی تیم های ملی علاوه بر گزینه برگزاری انتخابی در برخی اوزان، نگاه ویژه ای هم به تورنمنت های بین المللی دارند. به همین دلیل می توان به تورنمنت بین المللی جام زیلکوفسکی در کشتی آزاد و پیتلاسینسکی در کشتی فرنگی اشاره کرد که بزودی قرار است به میزبانی لهستان به عنوان آخرین میدان تدارکاتی کشتی گیران کشورمان تا حضور در المپیک برگزار شود.

بدین ترتیب قرار است در کشتی آزاد، یونس امامی و مصطفی حسین خانی در وزن 74 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی 97 در وزن کیلوگرم و امیرحسین زارع و امین طاهری در وزن 125 کیلوگرم در لهستان محک بخورند و از آخرین فیلتر انتخابی کادر فنی خارج شوند.

همچنین در کشتی فرنگی نیز قرار است محمدهادی ساروی و مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم و همچنین امیر قاسمی منجزی، امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم به جام پیتلاسینسکی اعزام شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1697

به "چالش بزرگ کادرفنی برای رونمایی از کشتی گیران المپیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش بزرگ کادرفنی برای رونمایی از کشتی گیران المپیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید