چه می شد اگر متیو مک کانهی به جای جانی دپ نقش جک اسپارو را بازی می کرد؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اگر کاراکتر جک اسپارو، یعنی همان ضدقهرمان مجموعه دزدان دریایی کارائیب، به جای جانی دپ، به وسیله متیو مک کانهی، ایفا می شد چه اتفاقی روی می داد؟ در ابتدا، متیو مک کانهی برای ایفای نقش جک اسپارو در فیلم های دزدان دریایی کارائیب در نظر گرفته شده بود نه جانی دپ، تصمیمی که می توانست پیامدهای زیادی را بر روی زندگی حرفه ای هر دو بازیگر داشته باشد.

چه می شد اگر متیو مک کانهی به جای جانی دپ نقش جک اسپارو را بازی می کرد؟

همان طور که میدانید دیزنی به این بازیگر 22.5 میلیون دلار برای ایفای نقش جک اسپارو در سارقان دریایی کارائیب 6 پیشنهاد داده، حال آنکه جانی دپ در پیروزیت فرانچایز سارقان دریایی کارائیب نقش اساسی ای را بر عهده دارد.

این مجموعه با تکیه بر نقش دپ به عنوان یک سارق دریایی سرکش که جک اسپارو نام داشت توانست در هر دنباله، بیشتر از دنباله قبل بدرخشد و در واقع این شخصیت در همان یکی دو فیلم نخست توانست خود را از نقش مکمل به نقش اصلی تبدیل کند و صحنه را از آن خود نماید و در چهارمین فیلم به تنها قهرمان فرانچایز تبدیل شود.

با این حال، او در همان ابتدای راه برای نقش این سارق دریایی معروف انتخاب نشده بود. اگرچه تصور این امر با توجه به اینکه کاراکتر جک در حال حاضر به کاراکتری نمادین تبدیل شده، ممکن است سخت باشد، اما قبل از اینکه دپ در نهایت این نقش را از آن خود نماید، ستارگان مختلفی مانند رابرت دنیرو و کری الوز نیز از جمله بازیگرانی بودند که برای این نقش کاندید شده بودند. اما اولین بازیگری که برای ایفای نقش این ضد قهرمان دوست داشتنی انتخاب شد، متیو مک کانهی بود.

هنگامی که اولین فیلم سارقان دریایی کارائیب در سال 2003 تحت عنوان نفرین مروارید سیاه در دستور کار نهاده شد، اولین فیلم نامه ای که به رشته تحریر درآمده بود جک اسپارو را به عنوان یک سارق دریایی مجذوب کننده و بی عیب و نقص تشریح می کرد که به قهرمان داستان یاری می نماید تا عشق خود را از دست کاپیتان شرور داستان آزاد نماید. متیو مک کانهی به علت شباهتش به برت لنکستر (که الهام بخش این شخصیت بود)، قبل از دپ برای این نقش در نظر گرفته شد. اگر مک کانهی این نقش را بر عهده می گرفت قطعا این اتفاق پیامدهای مهمی را در پی داشت و می توانست کل تاریخ مجموعه سارقان دریایی کارائیب را تغییر دهد.

اگر مک کانهی در سارقان دریایی کارائیب بازی می کرد

فیلم نامه اصلی سارقان دریایی کارائیب که بیشتر یک داستان ساده در رابطه با سارقان دریایی است تا یک فیلم تمام شده (که سبب شد مدیران دیزنی از داستان شکایت کنند)، ویل ترنر را نشان می دهد که الیزابت را از دست سارقان دریایی بی رحمی که او را برای باج خواهی گروگان گرفته اند نجات می دهد. در این نسخه از فیلم که مک کانهی قرار بود در آن به ایفای نقش بپردازد، هیچ عنصر ماوراء طبیعی وجود نداشت. در واقع شرورهای به یاد ماندنی سارقان دریایی کارائیب یعنی دیوی جونز، تیا دالما و کراکن در این نسخه از داستان بیشتر به شمشیربازی متکی بودند تا جادوگری.

هر چند قطعا چنین چیزی چندان به مذاق مخاطبان خوش نمی آمد. اما در همین بین بود که یکی از مدیران دیزنی خاطر نشان کرد که عناصر ماوراء الطبیعه همان چیزی است که می تواند سارقان دریایی کارائیب را در دنیای دیزنی بسیار محبوب نماید و همین امر، منجر به بازنویسی داستان سارقان دریایی و به کارگیری انواع و اقسامم جادوها و نفرین های فوق العاده و طلسم ها در فیلم شد.

چگونه سارقان دریایی کارائیب راستا حرفه ای متیو مک کانهی را تغییر می داد

اگر متیو مک کانهی در فرنچایز سارقان دریایی کارائیب به ایفای نقش می پرداخت، این احتمال وجود داشت که این بازیگر هرگز از کانون توجه خارج نشود و به بازیگری بسیار محبوب تر از قبل تبدیل شود و بتواند هواداران بسیار زیادی را به دست آورد. در حقیقت حضور مک کانهی به عنوان یک ستاره بی رقیب در فیلم های خیره کننده ای مانند باشگاه خریداران دالاس، کاراگاه واقعی و ماد بود که باعث شد این بازیگر دوباره به روزهای اوج خود بازشود. با این حال، مک کانهی هرگز نتوانست در یک فرنچایز بزرگ به ایفای نقش بپردازد و آن را رهبری کند.

اما اگر او به طور مداوم در تمام دنباله های سارقان دریایی کارائیب به ایفای نقش می پرداخت، تمام تماشاگران با او آشنا می شدند، بنابراین دیگر نیازی نبود که او با بازی در فیلم هایی که پیش تر از آن ها نام برده شد شرایط حرفه ای خود را احیا نماید و خود را به بینندگان بشناساند. اگر معروفیت او در اواخر دهه 2000 پس از بازی در فیلم های فاجعه باری مانند شکست در اجرا و صحرا خراب نمی شد، مک کانهی هرگز نیازی نداشت که برای تضمین حرفه کاری اش مجددا خود را به مخاطبان اثبات نماید. در حقیقت اگر او فرانچایز سارقان دریایی کارائیب را رهبری نموده بود، هرگز این اتفاقات در زندگی کاری اش روی نمی دادند و او چنین فراز و نشیب هایی را تجربه نمی کرد.

مک کانهی چگونه در قالب کاراکتر جک اسپارو ظاهر می شد؟

در حالی که رنسانسی که در زندگی کاری مک کانهی به وجود آمد به او اجازه داد تا دامنه و عمق توانایی های بازیگری خود را به نمایش بگذارد، شایان ذکر است که بازی دپ در نقش جک اسپارو توانست سبب شود که او نامزد دریافت جایزه اسکار شود و تحسین گسترده منتقدان را نیز برای او به ارمغان آورد. به این ترتیب، می توان گفت که اگر مک کانهی در فیلم های سارقان دریایی کارائیب بازی می کرد، ممکن بود زودتر از این حرف ها به پیشرفت شغلی ای که انتظارش را داشت دست پیدا کند.

با این حال، ممکن است این استدلال اشتباه باشد. زیرا قطعا مک کانهی نمی توانست همچون جانی دپ در این نقش خوش بدرخشد و همان خلاقیتی را که او در قالب اسپارو از خود نشان داد بروز دهد. در حقیقت به جرات می توان اعتراف کرد که اسپارویی که مک کانهی به ایفای نقشش می پرداخت قطعا آرام تر و مجذوب کننده تر بود و از این لحاظ می توانست کاراکتری بسیار متمایز و به یاد ماندنی باشد.

حتی ما شواهدی هم برای اثبات ادعای خود داریم. به عنوان مثال در فیلم صحرا محصول سال 2005 مک کانهی این فرصت را داشت تا از یک شخصیت ماجراجو و طبیعی به کاراکتری سرگرم کننده تر و شوخ تبدیل شود اما در عوض تصمیم گرفت با بازی در نقش یک خلبان جدی، به جای تکه بر طنز و خلاقیت، بیشتر بر مجذوب کنندهیت خود تکیه کند.

چگونه عدم بازی در فیلم سارقان دریایی کارائیب بر حرفه کاری دپ تاثیر می گذارد

به راحتی می توان اعتراف کرد که جانی دپ با درخشش خود در نقش جک اسپارو، توانست مک کانهی را از حضور در یک فرنچایز پرفروش محروم نماید و کاری کرد که این بازیگر مجبور شود زندگی حرفه ای خود را در سال 2010 احیا کند، اما اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که از دست دادن این نقش چه تاثیری بر زندگی حرفه ای دپ خوهد داشت قطعا کارمان آسان نیست. دپ در زمان بازی در فیلم سارقان دریایی کارائیب یک سوپراستار بود و مسلما می توانست با امتناع از بازی در این نقش سود کند، زیرا فیلم هایی نظیر موردکای، رنجر تنها و بسیاری دیگر از فیلم های برجسته دیگر نیز در کارنامه کاری این بازیگر به چشم می خورند که توانسته بودند او را به یک سوپر استار تمام عیار تبدیل کنند.

با این حال، جک اسپاروی جانی دپ هنوز که هنوز است محبوب ترین شخصیتی است که او به ایفای نقشش پرداخته و همان، شخصیتی است که نامزدی جایزه اسکار را برای این بازیگر به ارمغان آورده و باعث شده که بسیاری از پروژه های دیگر نیز به او پیشنهاد داده شوند، بنابراین از دست دادن این نقش به احتمال زیاد ضرر بزرگی برای حرفه شغلی این بازیگر محسوب می شود.

آیا دپ بدون سارقان دریایی کارائیب باز هم پیروز خواهد بود؟

از آنجایی که بعید به نظر می رسد در فیلم سارقان دریایی کارائیب 6 شاهد حضور جانی دپ در نقش جک اسپارو باشیم، بینندگان ممکن است به زودی شاهد این امر باشند که این فرنچایز به یاد ماندنی و خاطره انگیز بدون حضور محبوب ترین کاراکترش چگونه به نظر خواهد رسید. با این حال، تصور اینکه زندگی حرفه ای دپ بدون جک چگونه خواهد بود بسیار سختتر است. به احتمال زیاد هنوز پروژه هایی با بودجه میانه مانند توده سیاه و دشمن ملت به جانی دپ پیشنهاد خواهند شد، اما سوالی که به وجود می آید این است که آیا دپ در فیلم های پرفروشی مانند جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها یا جهانگرد حضور پیدا خواهد نمود یا نه.

رابطه طولانی این ستاره هالیوود با تیم برتون به احتمال زیاد به این معنی است که مجددا فیلم های پیروزی مانند چارلی و کارخانه شکلات سازی و آلیس در سرزمین عجایب به وی پیشنهاد خواهند شد، اما به سختی می توان گفت که اگر او در سارقان دریایی کارائیب به ایفای نقش نمی پرداخت، پروژه های شخصی بزرگی مانند رانگو یا خاطرات روزانه رام به او پیشنهاد می شدند یا نه. به این ترتیب، در حالی که واضح است متیو مک کانهی در نظر دارد تا پس از شکست در به دست آوردن این نقش در سارقان دریایی کارائیب مجددا به آن بازشود، قطعا پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد که از دست دادن این نقش چه تاثیری بر زندگی حرفه ای جانی دپ خواهد گذاشت و ما پس از این در چه نقش هایی شاهد حضور او خواهیم بود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2154

به "چه می شد اگر متیو مک کانهی به جای جانی دپ نقش جک اسپارو را بازی می کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه می شد اگر متیو مک کانهی به جای جانی دپ نقش جک اسپارو را بازی می کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید