چک این و چک اوت در هتل

به گزارش مجله کوروش بزرگ، چک این و چک اوت در هتل به چه معناست؟

اگر اهل مسافرت و گردشگری باشید به احتمال زیاد با اصطلاحات زیادی در این صنعت روبه رو شده اید که شاید معنی برخی از آن ها را ندانید. از جمله اصطلاحاتی که در مورد رزرو هتل ممکن است به گوشتان خورده باشد چک این و چک اوت هتل است. شاید فکر کنید که این دو اصطلاح فقط در هتل های خارجی استفاده می شوند اما این تصور اشتباه است چرا که چک این و چک اوت اصطلاحاتی جهانی و بین المللی هستند، از این رو در رزرو هتل های ایرانی هم بسیار استفاده می شوند. در این مقاله از مجله خبرنگاران سعی داریم معنی چک این و چک اوت در هتل را به زبان ساده برایتان شرح دهیم تا هنگام رزرو هتل دچار سردرگمی نشوید و اقامتی لذت بخش را در سفر خود تجربه کنید.

چک این و چک اوت در هتل

چک این هتل چیست؟

اصطلاح چک این (Check-in) به معنی ورود به هتل و تحویل گرفتن اتاق رزرو شده است. چک این به زبان ساده همان پذیرش هتل است که در بیشتر اوقات ساعت 14 پذیرش و ورود مسافر انجام می پذیرد. زمانی که وارد هتل می شوید مسئول پذیرش هتل فرمی در اختیارتان قرار می دهد که در آن فرم باید اطلاعاتات هویتی تان را وارد کنید. پس از تکمیل فرم، آن را به همراه کارت و مدارک شناسایی به پذیرش هتل تحویل می دهید و پس از آن کلید اتاق به شما داده خواهد شد. به این فرایند اجرا شده، فرایند چک این در هتل می گویند.

واچر هتل چیست و چه کاربردی دارد؟

چک اوت هتل چیست؟

اصطلاح چک اوت (Check-out) به معنای تخلیه واحد اقامتی و تحویل دادن آن، تسویه و خروج از هتل می باشد. زمان چک اوت معمولا ساعت 12 ظهر یعنی دو الی سه ساعت قبل از ساعت چک این است که این زمان جهت مرتب کردن و نظافت اتاق ها در نظر گرفته می شود. در بیشتر مواقع قبل از چک اوت مسافر، یکی از کارکنان هتل، اتاقی که مسافر در آن اقامت داشته را به صورت کامل بررسی می کند و بعد از تایید نهایی او، مدارک شناسایی به مسافر تحویل داده خواهد شد. اگر خسارتی هم از جانب مسافر به هتل وارد شده باشد، قبل از چک اوت باید هزینه آن را پرداخت کند.

اصطلاحات تخصصی خانه داری هتل

تغییر ساعت چک این و چک اوت هتل

همان طور که در بالا هم اشاره شد چک این و چک اوت هر هتل ساعتی معین دارد. اما گاهی ممکن است شرایطی به وجود بیاید که فرد بخواهد زودتر از زمان معمول چک این کند و اتاقش را تحویل بگیرد؛ یا برعکس، برای تحویل اتاق به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و بخواهد دیرتر از زمان موعد اتاق را تحویل دهد. در برخی از موارد ممکن است هتل با این درخواست شما به راحتی موافقت کرده و بدون پرداخت هزینه اضافه چند ساعت زودتر یا دیرتر از اتاق استفاده کند. در غیر این صورت، فرد می تواند از خدمات نیم شارژ ورود و نیم شارژ خروج بهره ببرد؛ به این صورت که اگر بخواهد زودتر اتاق را تحویل بگیرد یا دیرتر تحویل دهد باید نیم شارژ ورود یا خروج بپردازد که هزینه آن معادل نصف قیمت یک شب اقامت همان اتاق است.

زهرا بینازاده

منبع: فلای تودی
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1875

به "چک این و چک اوت در هتل" امتیاز دهید

1 کاربر به "چک این و چک اوت در هتل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چک این و چک اوت در هتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید