تور ارمنستان: کتاب ارمنستان در نقشه های تاریخی دنیا نقد و آنالیز می گردد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، جلسه نقد و آنالیز کتاب ارمنستان در نقشه های تاریخی دنیا از سوی انجمن ایراننشاسی با همکاری موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب برگزار می گردد.

تور ارمنستان: کتاب ارمنستان در نقشه های تاریخی دنیا نقد و آنالیز می گردد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در این نشست روبن کالیچیان (مولف کتاب)، محمود جعفری دهقی (استاد دانشگاه و ریٔیس انجمن ایران شناسی)، آندرانیک سیمونی (مدیر گروه زبان و ادبیات ارمنی دانشگاه آزاد اسلامی) و محمدرضا سحاب (ریٔیس موسسه جغرافیایی و کارتوگرافی سحاب) حضور دارند و درباره این کتاب گفت وگو می نمایند.

در این کتاب، با استفاده از منابع جغرافیایی و نقشه نگاری خارجی، به اثبات خلاف ادعای ترکیه و آذربایجان پرداخته شده است. بر اساس نقشه های معتبر جهان، از بیش از 2600 سال پیش، ارمنستان و ایران در این منطقه بوده اند، در صورتی که نام ترکیه، فقط در اواسط قرن چهاردهم میلادی، در نقشه ها نمایان شده است. درباره جمهوری آذربایجان، مسئله پیچیده تر است، چرا که در منطقه شمال رود اَرَس تا سال 1918م، کشوری به نام آذربایجان وجود نداشته است.

در این کتاب، گزیده آثار نقشه نگاران برجسته جهان مربوط به حوزه جغرافیایی ارمنستان چاپ شده است؛ نقشه هایی از دوران یونان باستان، روم باستان، دوران اولیه مسیحیت، عهد اسلام و اواخر قرون وسطی، و بعلاوه نقشه هایی از نقشه نگارهای مهم غربی. نسخه های اصل نقشه های منتشر شده در این کتاب، در موزه ها و کتابخانه های مختلف جهان نگهداری می شوند، و تعداد کمی هم متعلق به مجموعه شخصی روبن گالچیان (قالیچیان) بوده است.

نقد و آنالیز کتاب ارمنستان در نقشه های تاریخی جهان یکشنبه 18 مهرماه 1400، ساعت 19 به صورت آنلاین به نشانی:

https://join.skype.com/EN1MSvzTgOdX برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1882

به "تور ارمنستان: کتاب ارمنستان در نقشه های تاریخی دنیا نقد و آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: کتاب ارمنستان در نقشه های تاریخی دنیا نقد و آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید