کلسترول بالا در جوانی به مسائل سلامتی در پیری تبدیل می گردد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، همیشه گفته شده است که کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین که با نام LDL شناخته می گردد، به نام کلسترول بد مشهور است و در سنین بالاتر می تواند به مسائل قلبی عروقی جدی منجر گردد. ولی مطالعه جدیدی که در این مورد صورت گرفته است، نشان می دهد که افراد جوانی که حتی دارای سطح متوسط و مناسبی از LDL هستند و احساس سلامتی کامل می نمایند هم باید مراقب وضعیت خود باشند. این نکته به این علت است که هر مشکل کوچک در سلامتی که در دوران جوانی ایجاد می گردد، می تواند به یک عارضه بزرگ در سال های آینده تبدیل گردد. به همین دلیل است که محققان می گویند حتی افرادی که در سنین جوانی و سلامت کامل هستند هم باید در مصرف چربی احتیاط نمایند و مراقب کلسترول خون خود باشند.

کلسترول بالا در جوانی به مسائل سلامتی در پیری تبدیل می گردد

مطالعه اخیر به این جهت انجام شد که معین کند آیا افرادی که در معرض خطر کم ابتلا به بیماری قلبی عروقی و بیماری قلبی قرار دارند، می توانند به وسیله کاهش سطح کلسترول خود قبل از اینکه به عوارض منجر شوند، مزایای آن را مشاهده نمایند یا خیر. در این مطالعه پیشرفت سلامتی 36 هزار شرکت نماینده با متوسط سن 42 سال در طول دوره زمانی 27 ساله مورد آزمایش نهاده شد. در افراد شرکت نماینده ای که خطر ابتلا به بیماری های عروقی کمتر بود ولی میزان LDL بالایی داشتند، به میزان 30 تا 40 درصد احتمال مرگ زودتر از موعد بیشتر دیده شد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که علاوه بر اینکه سبک زندگی بر خطر ابتلا به کلسترول بالا اهمیت زیادی دارد، آموزش و دانش در مورد جلوگیری از این مشکل می تواند نقش بسزایی در کاهش کلسترول داشته باشد.

اغلب افراد سالم در 40 تا 50 سالگی با سطوح کلسترول بالا LDL درگیر می شوند، اما عوامل خطر دیگری نیز وجود دارند. در بسیاری از مواقع LDL با سیگار در ارتباط است. البته یک سیگار آسیبی به شما نمی رساند، ولی زمانی که به سراغ پاکت های بیشتر بروید، شما را تحت تأثیر قرار می دهد. زمانی که سطح این کلسترول بالا می رود و برای مدت زیادی شما را درگیر نموده، خطر مسائل قلبی و عروقی بیشتر می گردد. البته دیده شده است افرادی از سنین 60 و 70 سالگی که دچار آنفارکتوس های قلبی یا مسائلی از این قبیل شده اند هم در تست خون خود میزان متوسطی از کلسترول را نشان داده اند. به عبارت دیگر فاکتورهای دیگر کلسترول مانند HDL هم بر مسائل قلبی عروقی تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: 8 راه برای داشتن قلب سالم!

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

یکی از مهم ترین عوامل کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی همان توصیه همیشگی است: ورزش و مصرف غذاهای مناسب. در مورد بیمارانی که کلسترول خون آنها از حد معمول به میزان زیادی بالاتر است، در کنار توصیه های پزشکی و مصرف دارو بهتر است ورزش و رژیم غذایی را در نظر داشته باشند. تغییر سبک زندگی و پیش بردن آنها به سمت سالم تر، علاوه بر اینکه حال روزهای در حال گذر شما را بهتر می نماید، می تواند تا حدی از خطرات احتمالی آینده پیشگیری کند. بسیاری از مردن قدرت رژیم غذایی را در کاهش کلسترول خون نادیده می گیرند. برای مثال افزایش مصرف پروتئین سویا، کاهش چربی اشباع شده، ورزش بیشتر و کاهش وزن چند مورد معمول و راحتی است که می تواند در کاهش چشمگیر کلسترول تأثیرگذار باشد. حتی اگر از جوانانی هستید که با انجام تست خون متوجه شدید، LDL خونتان نرمال است، بهتر است در مورد ورزش کردن و رژیم غذایی سالم همیشه تأمل داشته باشید و سلامت خود را برای آینده تضمین کنید.

منبع: Healthline

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 90

به "کلسترول بالا در جوانی به مسائل سلامتی در پیری تبدیل می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کلسترول بالا در جوانی به مسائل سلامتی در پیری تبدیل می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلسترول بالا در جوانی به مسائل سلامتی در پیری تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید