کمبود منابع انسانی و مالی برای حفاظت از آثار تاریخی کشور

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، سید رحمت الله رئوف پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار و اعضای انجمن های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: حفاظت از تمام میراث تاریخی کشور تنها از عهده این سازمان ساخته نیست و نیازمند همکاری همه است.

کمبود منابع انسانی و مالی برای حفاظت از آثار تاریخی کشور

وی بیان نمود: یک میلیون اثر تاریخی و معنوی در کشور وجود دارد که محافظت از این تعداد میراث تاریخی با توجه به محدودیت های منابع انسانی ومالی برای سازمان مقدور نیست.

رئوف به میدان امام شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: این میراث تاریخی یکی از آثار تاریخی و با ارزش کشور است که 500 نفر برای نگهداری، مرمت و حفاظت آن نیاز است.

وی بکارگیری این تعداد افراد را میسر ندانست و گفت: تشکیل انجمن های میراث فرهنگی به همین دلیل انجام شده است.

دبیر احیای انجمن های میراث فرهنگی کشور گفت: تا سال 84 حدود 80 هزار انجمن حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی در کشور ایجاد شده است که سازمان میراث فرهنگی را در حفاظت از آثار تاریخی در سراسر کشور یاری می کنند.

رئوف بیان نمود: تشکیل ستاد ویژه انجمن های فرهنگی با رویکردی مردمی و با موضوع استانداران و دستگاه های مرتبط با این حوزه در سراسر کشور هم از دیگر برنامه هاست.

وی بر نقش مردم در حفاظت از آثار تاریخی شهر، بخش و روستای خود تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص فرهنگسازی از سوی رسانه ها صورت گیرد.

رئوف گفت: ارتقا سطح آگاهی و افزایش مشارکت و همراهی مردم از مناسب ترین راهبرد برای حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی و معنوی کشور است.

وی همچنین گفت: نباید از برخی مواریث ارزشمند معنوی از جمله دوران پرشکوه دفاع مقدس و بسیاری از آیین ها و رسوم های فرهنگی در کشور غافل ماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 822

به "کمبود منابع انسانی و مالی برای حفاظت از آثار تاریخی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود منابع انسانی و مالی برای حفاظت از آثار تاریخی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید