کهنسال ترین درختان جهان در کجا قرار دارند؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، وسیع ترین قسمت به جای مانده از جنگل قدیمی درختان سرخ چوب سر به فلک کشیده، در امتداد ساحل شمال کالیفرنیا واقع شده است. این جنگل منحصربه فرد دارای بلندترین، بزرگ ترین و کهنسال ترین درختان سکویا و سرخ چوب در جهان است.

کهنسال ترین درختان جهان در کجا قرار دارند؟

درختان سرخ چوب (سکویای همیشه سبز) ساحل کالیفرنیا تا ارتفاع بیش از 300 فوت (تقریبا 91 متر) رشد و تا 2000 سال عمر می کنند. عمر طولانی و بزرگی این درختان به دلیل وجود ماده پلی فنول در پوست و چوب این درختان است که آن ها را در برابر حشرات و قارچ های مضر مقاوم می سازد. همچنین آب و هوای ساحلی باعث به وجود آمدن یک لایه مه غلیظ در سراسر جنگل می شود که منشا اصلی رطوبت و مقاومت آن در برابر حریق است.

در سال 1848، ایالات متحده کنترل کالیفرنیا را در دست گرفت و بلافاصله بعد از آن معادن طلا را کشف کردند. سیل عظیمی از جمعیت در جستجوی ثروت به این استان سرازیر شد و با افزایش جمعیت، صنعت چوب رونق یافت؛ در نتیجه مردم از چوب درختان برای ساخت خانه ها و زیرساخت ها استفاده کردند.

در دهه 1920، اتحادیه محافظت از درختان سرخ چوب (Save the Redwoods League) برای حفظ و نگهداری از گیاهان آغاز به کار کرد. در سال 1968 پارک ملی ردوود (Redwood National Park) تاسیس شد و در سال 1980 در سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. با این وجود، با گذشت بیش از یک قرن از بهره برداری مداوم، مساحت جنگل های قدیمی به جای مانده، کمتر از پنج درصد از مساحت اصلی دو میلیون هکتار را شامل می شود.

با وجود شرایط حفاظت شده این جنگل ها، هنوز هم تهدیداتی برای ادامه حیات آن ها وجود دارد. به گزارش اتحادیه محافظت از درختان سرخ چوب: درختان سرخ چوب که غول های باستانی در روی زمین هستند، در مرحله جدیدی از تغییرات زیست محیطی قرار گرفته اند که در آن شهرنشینی، تجزیه شدن زیستگاه های طبیعی، آلودگی، گونه های مهاجم و تغییرات اقلیمی آن ها را مورد تهدید جدی قرار می دهند.

یکی از اولین پارک های درختان سرخ چوب کالیفرنیا، پارک استان ریچاردسون گرو است که در سال 1922 تاسیس شد. این پارک زیستگاه درختان سرخ چوب با ارتفاع بیش از 300 فوت (تقریبا 91 متر) و همچنین رودخانه ملی است که بازدیدکنندگان می توانند در آن شنا و ماهیگیری کنند، البته باید ماهی را بعد از صید، دوباره در رودخانه رها کنند.

طلوع خورشید در پارک استان هومبولت ردوودز (Humboldt Redwoods State Park) بسیار زیبا و تماشایی است. یک سوم این پارک (حدود 17٬000 هکتار) را درختان سکویای قدیمی تشکیل می دهد که بزرگ ترین گستره درختان سرخ چوب باستانی روی زمین است.

در تصویر بالا علایم، تاریخ ها و نمادهایی را مشاهده می کنید که روی یک سکویای سقوط کرده، کنده کاری شده است.

فدراسیون بانوان باشگاه گرو کالیفرنیا ( Federation of Womens Club Grove) در خیابان جاینت، بزرگراهی زیبا در کالیفرنیای شمالی واقع شده است که از پارک استان هومبولت ردوودز می گذرد.

جنگل ردوود، 50٬000 هکتار از طول خط ساحلی کالیفرنیا را شامل می شود و ترکیبی از درختان سرخ چوب، انگور داگلاس، درختان بلوط، رودخانه،ها و حیات وحش است.

منطقه حیات وحش رودخانه ایل (Eel river) با مساحت 2٬600 هکتار، محیط های متنوعی برای گیاهان و جانواران، از جمله نمکزار، علفزار و تالاب دارد.

از لحاظ تاریخی، منطقه حیات وحش رودخانه ایل (Eel River) برای کشاورزی و دامداری مورد استفاده قرار می گرفته است؛ اما امروزه به منطقه ای حفاظت شده و همچنین به محل زندگی جانوران شکاری، قوی توندرا، مرغابی، روباه، گوزن و سمور آبی تبدیل شده است.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2047

به "کهنسال ترین درختان جهان در کجا قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهنسال ترین درختان جهان در کجا قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید