گران فروشان را معرفی کنید

به گزارش مجله کوروش بزرگ، ناصر اطرج- رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان:سود فروش قانونی میوه و سبزیجات از 15 تا 35 درصد است که افزایش این سود به میزان تلفات و ضایعات آن محصول بستگی دارد.

گران فروشان را معرفی کنید

مغازه های میوه فروشی شهر مجاز به فروش با سود بیش از 35 درصد نیستند. شهروندان براساس حق قانونی خود می توانند فاکتور خرید را از صاحبان این مغازه ها مطالبه نمایند و درصورت بروز تخلفات گران فروشی با شماره 124 بازرسی اداره بازرگانی تماس بگیرند. البته خوشبختانه قیمت میوه، صیفی و سبزی در هفته های اخیر رو به کاهش بوده که این موضوع تاثیر قابل توجهی در تعادل بازار داشته است.

یکی از دلایل افزایش نرخ بعضی میوه ها و سبزی ها صادرات است، البته با توجه به مصالح کشور در شرایط فعلی، صادرات برای ارزآوری یک ضرورت است، اما از سوی دیگر، به دنبال گرمای هوا، عرضه بار در بازار بیشتر شده و این موضوع کاهش نرخ میوه و سبزی را به دنبال داشته تا جایی که در هفته های گذشته قیمت نزدیک به 40 قلم میوه، سبزی و صیفی در اصفهان بین 20 تا 100 درصد کاهش یافته که بیشتر کاهش قیمت نیز مربوط به بارهای نوبرانه و سبزی ها بوده است، به عنوان مثال نرخ زردآلو از کیلویی 30 هزار تومان در هفته گذشته، تا 14 هزار تومان کاهش یافته، البته این نرخ میوه درجه یک است و بقیه بارها حتی با قیمت کیلویی 3 هزار تومان نیز فروخته می شوند.

می توان گفت سال جاری قیمت میوه با سال های گذشته قابل مقایسه نیست و شاید یکی از دلایل آن بی آبی و کاهش کشت و همچنین افزایش صادرات باشد و در صورت مقابله با صادرات میوه، صیفی و سبزی به مرور شاهد کاهش نرخ ها خواهیم بود. در مجموع حدود 10 درصد میوه های موجود در میدان میوه و تره بار قیمت بالایی دارند، از جمله آلوچه که به نرخ 12 تا 40 هزار تومان فروخته می گردد، توت فرنگی و زردآلو بین 5 تا 14 هزار تومان، توت سیاه و سفید بین 3 هزار و 500 تا 12 هزار تومان، خربزه از هزار و 500 تا 6 هزار و 500 تومان، گرمک 2 تا 5 هزار تومان، گیلاس 12 تا 25 هزار تومان، موز از 9 هزار و 500 تا 13 هزار و 500 تومان، هلو 5 تا 16 هزار تومان و هندوانه 700 تا 2 هزار و 200 تومان در بازار قیمت گذاری می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 225

به "گران فروشان را معرفی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران فروشان را معرفی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید