12 روستادر بخش توکهور و هشتبندی به زیر آب رفت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، محمد بهرامی در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص وضعیت روستاهای سیل زده در بخش توکهور و هشت بندی گفت: صبح سه شنبه یک سامانه قدرتمند بارشی منطقه توکهور و هشتبندی را فرا گرفت که در چهل سال اخیر میزان بارش آن بی سابقه بوده است. این بارندگی که با شدت زیادی از نه صبح تا یک ظهر ادامه داشت خسارت های گسترده ای را به همراه داشت.

12 روستادر بخش توکهور و هشتبندی به زیر آب رفت

رئیس شورای اسلامی بخش توکهور و هشتبندی اعلام نمود: بارندگی بی سابقه امروز باعث طغیان گسترده رودخانه های فصلی در منطقه توکهور وهشتبندی شد. 12 روستای چاه داراز، هشتبندی دو، ریگ مولد، چاه حیدر حامین، امام آباد، بندک، توکهور، ریگ مولد، حعفر آباد و امیرآباد دچار سیل زدگی شده اند.

بهرامی گفت: طغیان رودخانه های فصلی باعث مسدود شدن راه ارتباطی هشتبندی به مرکز شهرستان میناب و هشتبندی به مرکز شهرستان رودان برای چند ساعت گشت.

وی توضیح داد: بارندگی بی سابقه امروز در هشتبندی باعث اختلال گسترده خطوط ارتباطی در این منطقه شد که هم اکنون به شرایط عادی بازگشته است.

رئیس شورای اسلامی بخش توکهور و هشتبندی اضافه نمود: در پی این بارش بی سابقه و طغیان رودخانه های فصلی و سر ریز شدن رودخانه ها از پل ها این امر باعث ورود گسترده آب به منازل اهالی در روستاهای ریگ مولد توکهور و محله علی آباد هشتبندی دو گشت و تمام منازل اهالی روستای ریگ مولد توکهور کاملا زیر آب رفته است.

بهرامی توضیح داد: اگر این سیلاب ها در شب به وقوع پیوسته بود قطعا به دلیل ناگهانی بودن خسارت جانی در پی داشت .

رئیس شورای اسلامی بخش توکهور وهشتبندی اعلام نمود: با توجه به در پیش بودن موجود جدید بارش ها اعزام دستگاه های سنگین نظیر بلدوز و لودر برای ایجاد دیوار حفاظتی در روستاها و لایروبی رودخانه ها بیش از پیش لازم است و در این رابطه از مدیریت بحران استانداری درخواست یاری داریم.

وی توضیح داد: به دلیل بی سابقه بودن بارش ها سیلاب باغات و اراضی کشاورزی اهالی را در امان نگذاشته و بسیاری از مزارع کشاورزی به ویژه در روستای حجت آباد کاملا به زیر آب رفته است و خسارت های فروانی برجای گذاشته است.

بهرامی اضافه نمود: با توجه به گستردگی خسارت ها به مزارع کشاورزان اعزام تیم های ارزیاب برای ارزیابی میزان خسارت وارده به کشاورزان با قید فورت لازم است.

رئیس شورای اسلامی بخش توکهور وهشتبندی گفت: با توجه به گستردگی خسارت ها تشکیل ستاد بحران شهرستان میناب در منطقه توکهور و هشت بندی برای تسریع را خدمات رسانی به سیل زدگان بیش از پیش لازم است.

بهرامی گفت: با توجه به اینکه سیلاب به بسیاری از منازل هالی وارد گشته است مردم منطقه به اقلام امدادی نظیر پتو و مواد غذایی به شدت نیازمند هستند.

وی در سرانجام گفت:شدت بارندگی باعث آبگیری سد بزرگ آبخیزداری هشتبندی بعد گذشت چندین سال از زمان بهره برداری از آن شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 143

به "12 روستادر بخش توکهور و هشتبندی به زیر آب رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 روستادر بخش توکهور و هشتبندی به زیر آب رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید