14 نفر در تربت جام به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، از میان 23 بیمار مشکوک به ابتلا به تب کریمه کنگو، پاسخ آزمایش 14 نفر در تربت جام مثبت اعلام شده و یک نفر هم جان خود را از دست داده است.

14 نفر در تربت جام به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان، مردم عزیز توجه داشته باشند تا به خاطر سهل انگاری به این بیماری مبتلا نشوند، زیرا این ویروس می تواند بسیاری از حیوانات را مبتلا کند و در صورت تماس انسان با حیوان ناقل به این بیماری مبتلا شوند.

محمد افکار اظهار کرد: از علائم قابل توجه این بیماری سردرد شدید، تب و لرز و خونریزی زیرپوستی ناگهانی است که بسیار شبیه به ویروس کوید 19 است، بنابراین اگر مردم چنین علائمی داشتند حتما به مراکز درمانی مراجعه نمایند، زیرا علت فوت خبرنگاران عزیزمان در تربت جام هم به دلیل دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی بوده است.

این ویروس به وسیله گزش، له کردن کنه با دست، ارتباط با دام آلوده، مصرف گوشت نیم پز، نگذاشتن 24 ساعت گوشت در یخچال و خام خوری جگر به انسان انتقال می یابد، بنابراین مردم دقت کافی را داشته باشند تا مبتلا نشوند. اگر کسی می خواهد گوسفندی را قربانی کند، حتما تمام اصول بهداشتی را رعایت کند. مردم دام های خود را از مراکز مجاز و سایر مکان هایی که از سوی شهرداری اطلاع رسانی شده، تامین نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1200

به "14 نفر در تربت جام به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 نفر در تربت جام به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید