400 هزار واحد مسکونی در کشور احداث می گردد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، علی نبیان شنبه شب در دیدار با استاندارکرمان گفت: در مورد بحث واگذاری زمین مسئله ای وجود ندارد و زمانی می تواند رخ دهد که منابع موجود باشد. زمین در هر منطقه ای که متعلق به دولت باشد می توان در شهرهای کوچک به بنیاد مسکن واگذار گردد و در شهرهای بزرگ هم با ادبیات خاص خود این اتفاق رقم بخورد.

400 هزار واحد مسکونی در کشور احداث می گردد

وی در بحث طرح جامع شهرها که مورد توجه نمایندگان به اراضی بوده است، اضافه کرد: در این زمینه باید نفع را به مردم منطقه و مردم استان دهند و مناطق را تعیین نمایند.

نبیان توضیح داد: در حال حاضر یکی از تاکیدات مسکن مهر است که این مساله در شهرهای بالای 25 هزار نفر در حوزه کاری ما است و در جاهایی که مسکن مهر داریم، واگذار می کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه باید دستگاه های اجرایی و استانداران در جاهایی که زمین دارند، برای واگذاری در اختیار قرار دهند، اضافه کرد: قرار است طی دو سال آینده 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای کشور ساخته می گردد که از این تعداد 200 هزار واحد در شهرهای جدید و زمین ها موجود است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته خواهد شد که تفاهم نامه با بنیاد مسکن منعقد شده است که باید همکاری با بنیاد مسکن وجود داشته باشد و 100 هزار واحد متعلق به بافت فرسوده است که در ستاد بازآفرینی شهری دنبال می گردد.

نبیان با بیان اینکه که مسکن احتیاج همیشگی ماست و ازاستانداران می خواهیم برای یاری به استان خودشان در این زمینه همکاری نمایند، بیان نمود: با توجه به اینکه دارایی های موجود تعیین است؛ برای واگذاری زمین در شهرهای کوچک، زمین را به بنیاد مسکن می دهیم تا ساخت و ساز انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 132

به "400 هزار واحد مسکونی در کشور احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 هزار واحد مسکونی در کشور احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید