5 ابزار برتر هوش مصنوعی Canva؛ حرفه ای و مسلط تر طراحی کنید!

به گزارش مجله کوروش بزرگ، آیا می دانستید که از هوش مصنوعی Canva می توانید همین الان هم بهره برداری کنید؟ در این مطلب سعی می کنیم 5 ابزار برتر هوش مصنوعی Canva را معرفی کنیم.

5 ابزار برتر هوش مصنوعی Canva؛ حرفه ای و مسلط تر طراحی کنید!

بخش Magic Studio اپلیکیشن Canva در واقع راه های عالی را برای بهبود طرح های Canva با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می دهد. در حالی که شما می توانید تقریبا هر کاری را با هوش مصنوعی انجام دهید، پنج ابزار موجود در این مقاله ابزارهای هوش مصنوعی Canva مورد علاقه من هستند و اغلب گزینه های مورد علاقه من در هنگام طراحی هستند.

1. قابلیت Resize & Magic Switch

هنگام ایجاد طرح هایی برای اهداف متعدد، مانند انواع دارایی های رسانه های اجتماعی یا پوسترها و تبلیغات دیجیتال، تغییر مقدار و ترکیب مجدد طرح های شما برای همه قالب ها می تواند دردسر بزرگی باشد.

ابزارهای جادویی سوئیچ و تغییر مقدار Canva به شما این امکان را می دهد که صرفا با کلیک روی یک دکمه، مقدار طرح های خود را برای فرمت های سایز دیگر تغییر دهید. با استفاده از هوش مصنوعی، این ابزار طراحی شما را به گونه ای ترکیب می نماید که با فرمت تازه انتخاب شده شما برترین کار را داشته باشد. البته، ممکن است همچنان احتیاج به ویرایش موقعیت عناصر داشته باشید تا بتوانید با موفقیت این کار را انجام دهید.

اگر از Canva بیش از یک تفریح خلاقانه کوچک استفاده می کنید، دسترسی به Magic Switch و Resize می تواند علتی عالی برای ارتقا از Canva Free به Canva Pro باشد. در حالی که این ابزار به طور خاص یک ابزار هوش مصنوعی نیست، ویژگی Canvas Docs to Decks نتایج مشابهی را هنگام قالب بندی مجدد اسناد طراحی شما ارائه می دهد.

هنگامی که طراحی شما به خاتمه رسید، کافی است گزینه Resize & Magic Switch و سپس کادرها را انتخاب کنید - یا یک مقدار سفارشی - برای مقدار های طراحی مورد احتیاج خود اضافه کنید و مقدار آن ها را تغییر دهید. آنها را بعد از تغییر مقدار باز کنید تا قبل از ذخیره عناصر، موقعیت آنها نهایی گردد.

2. قابلیت ترجمه

اپلیکیشن کانوا، Magic Translateرا به عنوان بخشی از کتابخانه ابزار هوش مصنوعی خود در سال 2023 معرفی کرد. استفاده از هوش مصنوعی برای ترجمه طرح ها می تواند در زمان و هزینه شما در هنگام ایجاد طرح های چند زبانه صرفه جویی کند. با این حال، همواره باید نتایج را با یک زبان مادری آنالیز کنید تا مطمئن شوید که ترجمه پیغام درستی را ارسال می نماید.

من ابزار Magic Translate را دوست دارم؛ به این علت که نه تنها کل اسناد را ترجمه می نماید و در عین حال با سبک طراحی شما مطابقت دارد، بلکه می توانید لحن نوشتار مناسبی را نیز انتخاب کنید تا مطمئن شوید که ترجمه شما پیغام مناسبی برای طراحی برند شما می دهد.

در حالی که لحن های دیگر ممکن است از نظر خود ترجمه صحیح باشند، زبان های بسیاری وجود دارند که از اصطلاحات خاص تری برای تغییر معانی کل عبارات بر اساس لحن استفاده می نمایند. شما می توانید ویژگی Translate را با انتخاب یک کادر متنی و سپس Resize & Magic Switch Translate پیدا کنید. بیش از 130 زبان برای انتخاب وجود دارد که Canva با هر به روزرسانی، موارد بیشتری را پیاده سازی می نماید.

اگرچه Magic Translate یک ابزار Canva Pro تلقی می گردد، کاربران بخش رایگان هم می توانند از آن با یکی از 50 اعتبار رایگان هوش مصنوعی خود استفاده نمایند. این اعتبارات را می توان در بعضی از ابزارهای هوش مصنوعی Canva اما نه همه آنها استفاده کرد.

3. قابلیت Magic Write

Magic Write مجموعه ای از ابزارها را برای بهبود یا تغییر نوشتار شما ارائه می دهد. شما می توانید این ابزارها را با انتخاب کادر متن، سپس انتخاب Magic Write یا با انتخاب دکمه Quick Actions در گوشه سمت راست پایین پیدا کنید که از کلید / به عنوان میانبر کیبورد استفاده می نماید. بعضی از قابلیت هایی که با این ابزار می توان برای بهبود طراحی استفاده کرد:

  • تغییر لحن نگارش
  • کوتاه یا بیشتر کردن جملات متنی
  • دوباره نویسی کلمات شما
  • برطرف کردن اتوماتیک خطاهای لفظی

یکی از برترین راه ها برای استفاده از Magic Write، اگر خودتان نویسنده ای با اعتماد به نفس نیستید، استفاده از گزینه Custom Prompt است. این مورد مشابه مولدهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT کار می نماید و شما می توانید از این پیغام های چت مفید هوش مصنوعی بهره ببرید.

چه برای درخشش به نوشته خود به یاری احتیاج داشته باشید و چه برای نوشتن کل مطلب از ابتدا به یاری احتیاج داشته باشید، ابزار Magic Write Canva راه های مختلفی را ارائه می دهد که می توانید از آن برای تقویت طرح های Canva خود بهره ببرید. من فکر می کنم این یک ابزار مفید برای تعداد زیادی از مردم است. بعضی از بخش های این ابزار تحت طرح رایگان Canva نیز ارائه می گردد.

4. قابلیت Magic Morph

Magic Morph مشابه ابزار فراوری فونت هوش مصنوعی Adobe Firefly عمل می نماید. هنگام استفاده از ابزار Magic Morph می توانید از بعضی از ایده های مشابه برای ابزار فراوری فونت Firefly بهره ببرید و نتایج بسیار جالبی بگیرید. می توان آن را در قسمت Quick Actions (/) یا در لیست گسترده برنامه های Canva یافت. به طور کلی این مورد، رسما یک ابزار برای حرفه ای ها به شمار میرود.

برای استفاده از آن، یک عنصر یا متن را از طرح خود انتخاب و سپس Magic Morph را باز کنید. بعلاوه می توانید یک عنصر از Magic Morph اضافه کنید اگر قبلا یکی را ندارید که می خواهید از آن بهره ببرید. سپس یک دستور را در کادر متن تایپ کنید، مانند بالون فویل قرمز و Magic Morph را برای فراوری انتخاب کنید. چهار نتیجه را دریافت خواهید کرد و می توانید برترین را انتخاب نموده یا حتی تعداد بیشتری را بازسازی کنید.

من فکر می کنم استفاده از Magic Morph در Canva راهی عالی برای اضافه کردن ابعاد اضافی به طرح های Canva شما است. فکر می کنم برترین استفاده از آن روی متن باشد، که اغلب مسطح است، اما می توان آن را روی عناصر دیگر نیز استفاده کرد. Magic Morph باعث می گردد طرح ها دقیق تر از آنچه Canva ارائه می دهد با ابزارهای طراحی معمولی غیر AI خود به نظر برسند.

از آنجایی که Canva یک نرم افزار دستکاری تصویر مانند ادوبی فتوشاپ نیست، Magic Morph راهی را برای گنجاندن عناصر به سبک دستکاری تصویر ارائه می دهد و فقط چند ثانیه طول می کشد تا نتایج عالی داشته باشید.

5. قابلیت Grab Text

ابزار Grab Text یکی از پیشنهادهای مورد علاقه من در Canva به شمار می رود. این قابلیت یکی دیگر از ویژگی های Canva Pro است، بنابراین برای استفاده از آن به اشتراک Canva Pro یا آزمایشی رایگان احتیاج دارید، اما من فکر می کنم ابزاری است که ارزش پول دادن را دارد.

استفاده مورد علاقه من از Grab Text پس از ایجاد یک تصویر هوش مصنوعی با متن در آن است. بیشتر فراورینمایندگان تصویر هوش مصنوعی نمی توانند متن خوانا را به زبان انگلیسی فراوری نمایند. Grab Text برترین ابزار برای برطرف متن نامفهوم هوش مصنوعی است که من پیدا نموده ام، اما می توانید از آن برای متن معمولی در پروژه های ایجاد شده Canva یا عکس های آپلود شده نیز بهره ببرید. تصویر را با متن انتخاب کره و Edit Image Grab Text را انتخاب کنید.

این ابزار هوش مصنوعی Canva هر متنی را در یک تصویر، صرف نظر از زبان، از جمله زبان نامفهوم هوش مصنوعی که اصلا به هیچ زبان انسانی نیست، شناسایی نموده و سپس آن را به یک عنصر قابل ویرایش تبدیل می نماید. به همین علت شما می توانید متن را در عکس ها بازنویسی یا متن را به طور کامل حذف کنید.

هوش مصنوعی Canva در شناسایی فونت یا یافتن فونت مشابه اگر می خواهید متن را بازنویسی کنید، کار بسیار خوبی انجام می دهد. بعلاوه اگر ترجیح می دهید متن را به طور کامل حذف کنید، برای پر کردن فضا بسیار خوب عمل می نماید. این ابزار در زمان بسیار صرفه جویی می نماید، در حالی که استفاده از برنامه ای مانند ادوبی فتوشاپ به طور معمول چندین دقیقه طول می کشد.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی Canva برای بهبود تصاویر خود بهره ببرید، حتی اگر بیشتر ابزارها تحت اشتراک Pro هستند، ممکن است در مقابل خرید اشتراک های گران قیمت برای ادوبی یا نرم افزارهای دیگر، در هزینه خود صرفه جویی کنید.

پنج ابزار نام برده در این مقاله، لیست کاملی از ابزارهای هوش مصنوعی Canva نیستند. بسیاری از دیگر ابزارهای هوش مصنوعی موجود در Magic Studio یا Canva Apps برای استفاده عموم سرگرم نماینده و مفید هستند. فراورینماینده های تصویر و ویدیو، از جمله Magic Design وجود دارد که می تواند کل طرح ها را تنها بر اساس یک پیغام متنی بسازد. بعلاوه Magic Animate، Magic Expand یا Magic Edit برای نام بردن چند مورد وجود دارد. در میان ابزارهای متنوعی که برای استفاده حی و حاضر در اختیارمان قرار دارند، این پنج قابلیت موجود در مقاله جزو مواردی است که حتی ارزش خرید اشتراک Canva Pro را دارند.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مرداد 1403 بروزرسانی: 25 مرداد 1403 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2372

به "5 ابزار برتر هوش مصنوعی Canva؛ حرفه ای و مسلط تر طراحی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ابزار برتر هوش مصنوعی Canva؛ حرفه ای و مسلط تر طراحی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید