5 فعالیت انجمن های علمی دانشجویی به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت از ابلاغ پنج عرصه فعالیت انجمن های علمی دانشجویی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور اطلاع داد.

5 فعالیت انجمن های علمی دانشجویی به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، امیر لله گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: عرصه های فعالیت انجمن های علمی دانشجویی با امید به برطرف ابهام و تسهیل شکل گیری اجماع ذهنی در مورد فعالیت انجمن های علمی احصاء شده است.

وی اضافه نمود: این پنج عرصه عبارتند از آموزش، ترویج و ساده سازی علم، مهارت افزایی و توانمندسازی، نوآوری، کارآفرینی، تجاری سازی و توسعه استارت آپ های سلامت، علمی و پژوهشی و ارتباطات و مشارکت های اجتماعی.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نهادی نوپا هستند و به همین واسطه اجماع ذهنی در مورد عرصه های فعالیت آن ها شکل نگرفته و وجود ندارد. بعضی ابهامات و عدم وجود این اجماع ذهنی کار را برای فعالان این نهاد دانشجویی سخت نموده است.

وی اضافه نمود: اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم گرفت با مشورت صاحب نظران این حوزه، عرصه های فعالیت انجمن های علمی دانشجویی را احصاء نموده و به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کند تا با برطرف ابهام و تسهیل شکل گیری اجماع ذهنی در این موضوع، راه را برای فعالان این حوزه تسهیل و تسریع کند.

لله گانی، انجمن های علمی دانشجویی را حلقه واسط میان دانشگاه و جامعه دانست و عنوان نمود: دانشجویان و به خصوص فعالان انجمن های علمی دانشجویی حلقه واسط میان دانشگاه و جامعه (مردم) هستند؛ شور و نشاط جوانی در کنار دانش تخصصی، این فرصت را به آن ها می دهد تا از طرق مختلف به میان مردم بروند و به واسطه اجرای فعالیت های آموزشی و ترویجی، فرهنگ سلامت جامعه را ارتقاء دهند. به طور حتم به تبع این ارتقاء، از بسیاری مسائل، بیماری ها و هزینه های گزاف در حوزه سلامت پیشگیری خواهد شد.

وی در شرح عرصه مهارت افزایی و توانمندسازی اضافه نمود: به اتکای دانش قدیمی و آنچه صرفاً از نظام آموزش رسمی دریافت می کنیم، نمی توانیم به استقبال آینده برویم. این برای دانشجویان ناگزیر است که به وسیله فعالیت در نهاد های دانشجویی (به طور خاص انجمن های علمی دانشجویی) و تدوین یک برنامه توسعه فردی، درصدد مهارت افزایی و توانمندسازی خود باشند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، حوزه سلامت و فناوری های نوین را در همه جای دنیا در هم تنیده دانست و در تشریح عرصه نوآوری، کارآفرینی، تجاری سازی و توسعه استارت آپ های سلامت، اعلام کرد: دانشجویان فعال در انجمن های علمی دانشجویی به واسطه نیروی جوانی، مجهز بودن به دانش سلامت و روحیه خطرپذیری، در صورت آشنایی با افق های پیش روی آنان در این عرصه، فرصت های بی شماری را کشف خواهند کرد.

وی یادآور شد: ماحصل بهره مندی نسل جوان از این فرصت های تازه، علاوه بر ایجاد تحولات عظیم در آینده شغلی ایشان، یاری شایانی به نظام سلامت کشور خواهد نمود و باعث پویایی و چابکی این عرصه خواهد شد.

لله گانی درباره عرصه علمی و پژوهشی فعالیت انجمن های علمی دانشجویی اضافه نمود: این عرصه بیشترین قرابت را با رسالت اصلی دانشگاه در زمینه آموزش، پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص دارد. اما انتظار ما این است که دانشجویان در این عرصه پیشتازتر از دانشگاه باشند و با رویکرد آینده پژوهانه و با تاکید بر علوم میان رشته ای حوزه سلامت، در مرز های روز دانش پزشکی دنیا پیشروی نمایند.

وی درباره عرصه ارتباطات و مشارکت های اجتماعی، هدف از جانمایی انجمن های علمی دانشجویی در معاونت فرهنگی و دانشجویی را تربیت نیروی انسانی متخصص با مهارت هایی در ابعاد گوناگون معرفی و خاطر نشان کرد: دریافت ارتباط و جلب مشارکت دیگران برای دستیابی به اهداف بزرگتر به وسیله هم افزایی ناشی از جمع نیرو های متخصص، مهارتی است که دانشجویان باید در زمینه آن، تمرین نموده و کسب تجربه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 472

به "5 فعالیت انجمن های علمی دانشجویی به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فعالیت انجمن های علمی دانشجویی به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید