شروع ماراتن یک هفته ای همه پرسی قانون اساسی روسیه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مراکز اخذ رای در روسیه امروز (پنج شنبه) برای یک هفته رای گیری درباره تغییرات قانون اساسی که به ولادیمیر پوتین اجازه می دهند تا 2036 ریاست جمهوری را در دست داشته باشد، باز شدند.

شروع ماراتن یک هفته ای همه پرسی قانون اساسی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این رای گیری با موضوع اصلاحات قانون اساسی، ماه ژانویه از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد داده شد و در ابتدا قرار بود 22 آوریل برگزار گردید اما بابت پاندمی ویروس کرونا به تعویق افتاد.

این رای گیری بعدا برای اول ژوئیه زمانبدی شد. شعبه های اخذ رای از یک هفته قبل باز شده اند و برای هفت روز به کارشان ادامه می دهند تا از ازدحام جمعیت در روز رای گیری جلوگیری گردد.

اصلاحات پیشنهادی شامل یک تغییر در قانون اساسی می گردد که اجازه می دهد پوتین 67 ساله که دو دهه بر روسیه حکمرانی نموده است، دو دوره شش ساله دیگر بعد از انقضای ریاست جمهوری کنونی اش در 2024 در قدرت بماند. اصلاحات دیگر درباره ارتقای مزایای اجتماعی، تبیین ازدواج و توزیع دوباره قدرت های اجرایی درون دولت و تقویت ریاست جمهوری می گردد.

در همه پرسی کنونی چندین اصلاحیه قانون اساسی به رای گذاشته شده است اما رای دهندگان فقط اجازه دارند به همه آنها یکجا رای آری یا نه بدهند.

این تغییرات از سوی دو مجلس مجلس و دیوان قانون اساسی این کشور به تایید رسیده و با امضای پوتین به قانون تبدیل شده است. او تاکید داشت، این موارد به رای گذاشته گردد، با وجود اینکه به لحاظ قانونی الزامی وجود نداشت. بسیاری معتقدند این اقدام، دادن وجهه دموکراسی به این تغییرات جنجالی است.

برگزاری این رای گیری در بحبوحه پاندمی کرونا نگرانی هایی را ایجاد نموده است زیرا روسیه همچنان روزی بیش از 7000 مورد جدید ابتلا دارد و در مجموع با 606 هزار ابتلای تایید شده روبروست و صندلی سوم دنیا را در میزان ابتلا دارد.

کاخ کرملین با رد این نگرانی ها، تاکید می نماید روسیه قادر است سرعت شیوع این پاندمی را بکاهد و به مردم اطمینان می دهد که تمام تدابیر ضروری برای تضمین سلامت رای دهندگان اتخاذ شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1136

به "شروع ماراتن یک هفته ای همه پرسی قانون اساسی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ماراتن یک هفته ای همه پرسی قانون اساسی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید