آمادگی داریم برای توسعه لرستان نسخه های علمی و کارآمد ارائه دهیم

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: آمادگی داریم در جهاد دانشگاهی برای توسعه استان نسخه های علمی و کارآمد ارائه دهیم.

آمادگی داریم برای توسعه لرستان نسخه های علمی و کارآمد ارائه دهیم

به گزارش خبرنگاران، دکتر سید علی نادر دهقانی الوار در اولین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست که به همت کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی لرستان برگزار گردید، اظهار کرد: امروز شهرهای ما به لحاظ محیط زیست مشکل دارند و مریض هستند. در تعریفی ساده از محیط زیست شهری آن را موجودی زنده عنوان می نمایند که حال شهرهای ما از نظر ابعاد متنوع شهری مسأله و مشکل دارد.

وی با بیان اینکه خرم آباد، مرکز لرستان به عنوان شهر نمونه گردشگری شناخته شد و حیف است چهره آن را خدشه دار کنیم، گفت: آمادگی داریم به عنوان بخشی از متخصصین این شهر در جهاد دانشگاهی نسخه ای شفابخش برای آن بپیچیم.

دکتر دهقانی الوار بیان نمود: به مدیریت شهری اعتقاد داریم اما متأسفانه خروجی آن چیزی که می خواهیم نیست. در جهاد دانشگاهی آمادگی داریم با تمام توان به یاری شورای شهر و مدیریت استان بیاییم و تمام توان خود را در راه توسعه استان به کار بندیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اظهار داشت: در حوزه محیط زیست مسائل زیادی داریم. مشکل ما این است که مسئولین سراغ ما دانشگاهیان نمی آیند که بگویند مسأله را حل کنید.

وی با بیان اینکه در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی، GIS و مدیریت شهری دارای تیم و گروه های متخصص هستیم و اگر از ما بخواهند با روی گشاده استقبال می کنیم، یادآور شد: هزینه های پژوهش درصد خیلی کمی از هزینه های سازمان ها هستند. اینها هزینه نبوده، بلکه سرمایه گذاری هستند.

دکتر دهقانی الوار ادامه داد: در استان نیروهای متخصص، دلسوز، متعهد و فنی زیادی داریم، اما از آنها استفاده نمی گردد و این مشکل ماست.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه تشکیل کانون همیاران طبیعت محصول دغدغه ماست، گفت: محیط زیست و اکوسیستم ما بیمار است و مردم، دانشجو و قشر دانشگاهی باید بیایند و در بحث علمی و اجرا یاری نمایند.

وی از کاشت بیش از 7 الی 8 هزار اصله نهال توسط کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی لرستان اطلاع داد و گفت: وظیفه سازمانی ما کاشت درخت نیست، اما به خاطر دغدغه ای که داریم این کار را انجام داده ایم.

دکتر دهقانی الوار ادامه داد: هم اکنون بزرگترین تشکل دانشجویی زیست محیطی کشور را در استان داریم که سال گذشته همایش بزرگی برگزار کرد و رئیس سازمان محیط زیست را به استان کشاند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه مدیران ما در عمل به پژوهش و کار تحقیقی اعتقادی ندارند، گفت: با قاطعیت می گوییم هیچ مدیری را پیدا ننموده ایم که بگوید مسأله من این است و شما روی آن کار کنید.

وی یکی از رسالت های جهاد دانشگاهی را در کشور فراوری فناوری دانست و اضافه نمود: در حوزه پزشکی ایران را به رده دهم جهان رسانده ایم و در استان نیز دفتر بانک خون بندناف داریم؛ برای توسعه استان در جهاد دانشگاهی دغدغه خاصی داریم و هر جایی که احساس کنیم و ضروری است ورود پیدا می کنیم.

دکتر دهقانی الوار اظهار کرد: ما یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم که کل اعتبارات دولتی سال جاری ماحداکثر 700 میلیون تومان است، یعنی چیزی حدود 10الی 12درصد بودجه جاری و زیربنایی وعلی رغم این محدودیت در حوزه هایی که ضرورت استان بوده است، پای کار بوده و هستیم و خود را مکلف به انجام کارهای شایسته برای استان می دانیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان یادآور شد: در حوزه پژوهش و فراوری فناوری ما دانشگاهیان آمادگی داریم برای توسعه استان تمام توان خود را به کار بندیم و یاری کنیم.

وی اضافه نمود: در مدیریت شهری بخشی از چالش های ما مربوط به گذشته بوده و قسمتی نیز به دلیل مسائل فرهنگی است. شهر یک موجود چندبعدی است و موارد متنوعی در آن دخالت می نمایند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه توسعه به معنای واقعی کیفیت بخشیدن به زندگی مردم است، گفت: در جهاد دانشگاهی یکی از کارهایی که وظیفه سازمانی ما نیز نیست ساماندهی تشکل های دانشجویی در حوزه های مختلف است و به عنوان کار برای خود تعریف نموده ایم. ما بسترهایی همچون خبرنگاران، ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپا جهت ساماندهی و فعالیت دانشجویان استان را فراهم نموده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 837

به "آمادگی داریم برای توسعه لرستان نسخه های علمی و کارآمد ارائه دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی داریم برای توسعه لرستان نسخه های علمی و کارآمد ارائه دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید