اجرای طرح کتاب پارک در 110 پارک تهران

به گزارش مجله کوروش بزرگ، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح کتاب پارک گفت: قرار است در هر منطقه 5 پارک تحت پوشش این طرح قرار گیرند و مربیان هر روز در این 110 ایستگاه یک کتاب را برای بچه ها قرائت می نمایند.

اجرای طرح کتاب پارک در 110 پارک تهران

سیدعلیرضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برنامه های کتابخوانی این سازمان، گفت: سیاست های ما در بحث کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی توجه ویژه به بچه ها و نوجوانان است، در این زمینه ترغیب آن ها به مطالعه با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم از اولویت های برنامه ریزی ما بوده است.

وی اضافه نمود: یکی از برنامه هایی که در فصل تابستان اجرا می گردد؛ طرح کتاب پارک است که به دلیل ظرفیت بسیار خوب پارک ها در شهر تهران و استقبال خانواده ها از پارک ها قرار است در تمام مناطق شهر تهران اجرایی گردد.

فاطمیان پور با بیان اینکه قرار است طرح کتاب پارک در مراکز تجمع عمومی برگزار گردد، مطرح نمود: اکنون زمان اوقات فراغت بچه ها و نوجوانان است و ما کوشش کردیم از این ظرفیت برای جذب خانواده ها و بچه ها به کتابخوانی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در این زمینه قرار است در هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران، 5 پارک تحت پوشش این طرح قرار گیرند و به تناسب توان هر پارکی این طرح اجرایی گردد.

فاطمیان پور با اشاره به جزئیات اجرای طرح کتاب پارک شرح داد: در این طرح جمعی از مربیان کتابخوانی هر روز یک کتاب را می خوانند و همان کتاب با تخفیف ویژه در غرفه طرح به مردم فروخته می گردد.

به گفته وی، تشویق و ترغیب بچه ها و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی در قالب طرح های مختلف از جمله اقداماتی است که معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دنبال می گردد که امیدواریم در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 236

به "اجرای طرح کتاب پارک در 110 پارک تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح کتاب پارک در 110 پارک تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید