احمدی: فقط 10 درصد مراکز اسقاط خودرو فعال است، بی توجهی خودروسازان به نوسازی خودرو ها

به گزارش مجله کوروش بزرگ، دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور با بیان اینکه تنها 10 درصد از 220 مرکز اسقاط خودرو موجود در کشور فعال است، گفت: اشتغال زایی در این صنعت از بین رفته است.

احمدی: فقط 10 درصد مراکز اسقاط خودرو فعال است، بی توجهی خودروسازان به نوسازی خودرو ها

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید امیر احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور گفت: بحث آلودگی هوا موضوعی جدید نیست و چند سالی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم. یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در آلودگی هوا، تردد خودرو های فرسوده است که روز به روز در حال افزایش است.

وی اضافه نمود: موضوع اسقاط خودرو چند سالی است که به فراموشی سپرده شده است و خودروسازان به هیچ وجه خود را درگیر این کار نمی نمایند. از 220 مرکزی که در حوزه اسقاط فعال بودند، اکنون تنها 10 درصد آن ها فعالیت می نماید، از این رو اشتغال زایی در این زمینه از بین رفته است.

احمدی توضیح داد: با توجه به اینکه قیمت خودرو بسیار افزایش یافته است، برای افراد صرف نمی نماید که خودرو را اسقاط نمایند و صرفا آن را اوراق شخصی می نمایند یا ترجیح می دهند که این خودرو ها را در بازار آزاد با قیمت بیشتری بفروشند و دارندگان خودرو های فرسوده، آن ها را تعمیر و مجدد استفاده می نمایند.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت با تاکید بر اینکه اگر از خودرو ها خوب نگهداری گردد، خودرو های سواری تا 2 برابر، خودرو های سنگین تا 3 برابر و موتورسیکلت ها تا 4 برابر عمر می نمایند، گفت: به دلیل اینکه از وسایل نقلیه بد نگهداری می گردد، در زمان های کوتاه تری به آلایندگی می رسند، اما با عمل به قانون می توان جلوی این اتفاق را گرفت.

وی گفت: مسئله ای که حالا با آن رو به رو هستیم، تفاوت قیمتی است که به وجود آمده است. معلوم نبودن سن اسقاط یکی از معضلات دیگری است که با آن رو به رو هستیم و دیوان عدالت اداری این سن را برداشته و اکنون شاخصی برای سن فرسودگی نداریم.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور ادامه داد: بحث دیگر موضوع معاینه فنی است که به آن اصلا اهمیت داده نمی گردد. مراکز معاینه فنی باید به خودرو های فرسوده برگه تردد ندهند، در حالی که این کار را انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1721

به "احمدی: فقط 10 درصد مراکز اسقاط خودرو فعال است، بی توجهی خودروسازان به نوسازی خودرو ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدی: فقط 10 درصد مراکز اسقاط خودرو فعال است، بی توجهی خودروسازان به نوسازی خودرو ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید