از این اشتباهات رایج در تجارت الکترونیکی درس بگیرید!

به گزارش مجله کوروش بزرگ، با شناخت رایج ترین اشتباهات تجارت الکترونیکی فروشتان را بالا ببرید

با شناخت ریشه ای مشکلاتتان در حوزه تجارت الکترونیکی می توانید مقدار فروشتان را به خوبی تضمین کنید. اما شما هم احتمالا جزو آن دسته از افرادی هستید که مرتکب این اشتباهات شده اید. پس با خبرنگاران همراه باشید تا زمان را از دست ندهید و راهتان را هر چه زودتر عوض کنید.

از این اشتباهات رایج در تجارت الکترونیکی درس بگیرید!

1- عدم نمایش نظرات مردم

اگر در صفحات وب سایت خود جایی را به نمایش نظرات کاربران و عکس هایی که آن ها ارسال می نمایند اختصاص نداده اید، بهتر است در این تصمیم خود تجدیدنظر کنید. طبق آنالیز های مرکز بازاریابی محتوای بازارویس، مشتریان بیش از اینکه به آنالیز های تخصصی وب سایت ها توجه نمایند، به نظرات مصرف نمایندگان دیگر اعتماد دارند.

پس سعی کنید حتماً در صفحات معرفی محصول خود، از دیدگاه های مصرف نمایندگان و عکس های شخصی آن ها از کالاها بهره ببرید و به این وسیله اعتماد مشتریان را دوباره به دست آورید. حتی می توانید محتوای تولیدشده به وسیله کاربران را در صفحات اجتماعی یا آگهی های تبلیغاتی خود به اشتراک بگذارید.

2- عدم ارائه پشتیبانی سریع

بسیاری از مشتریان بالقوه ممکن است به این علت وب سایت شما را ترک نمایند که نمی توانند پاسخ سؤالات خود را بیابند. شاید آن ها بخواهند از خدماتی که شما برای یک محصول خاص ارائه می دهید، اطلاعات بیشتری به دست آورند، یا شاید بین دو محصول تردید داشته باشند یا متوجه نشوند کدام کالا بهتر می تواند احتیاج آن ها را رفع کند. درهرصورت، اگر مشتریان نتوانند پاسخی برای سؤالات خود پیدا نمایند، از شما خرید نخواهند کرد. شما می توانید پشتیبانی خود را به صورت چت آنلاین ارائه کنید تا خریداران بتوانند خیلی سریع پاسخ ابهامات خود را دریافت نمایند.

3- سیستم پرداختی پیچیده

موسسه تحقیقاتی آنلاین بیمارد می گوید 69.23 درصد خریدارانی که کالاهای خود را از سایت های تجاری انتخاب می نمایند، درنهایت سبد کالای خود را رها می نمایند، چراکه اغلب وب سایت ها یا از آن ها می خواهند که یک حساب کاربری باز نمایند و یا فرآیند پرداختی بسیار پیچیده ای دارند. بنابراین اگر شما از مشتریان می خواهید پیش از خرید در وب سایت شما ثبت نام نمایند، ممکن است آن ها را از ادامه خرید منصرف کنید. سعی کنید از گزینه های پرداختی کاربر مهمان بهره ببرید، یا این امکان را فراهم کنید که مشتریان با اتصال به یکی از شبکه های اجتماعی بتوانند پرداخت خود را انجام دهند.

4- عدم تقبل ارسال رایگان

اگر هنوز سیستم انتقال، ارسال و تحول رایگان را در برنامه های خود ندارید، بهتر است هرچه سریع تر برای آن راهی پیدا کنید. بر اساس یکی از تحقیقات موسسه واکر سندز، ارسال رایگان بالاترین انگیزه خرید اینترنتی 10 درصد از مشتریان است. بنابراین اگر شما هم می خواهید نرخ فروش خود را بالا ببرید، بهتر است خدمات ارسال رایگان را از قلم نیاندازید.

البته تمام کسب وکارهای اینترنتی نمی توانند هزینه سیستم ارسال رایگان را بپردازند. شما می توانید برای خریداران خود یک پایه خرید حداقلی تعیین کنید و خریدهای بالاتر از این مبلغ را به رایگان پست کنید. در چنین حالتی شما باید مرز خرید حداقل خود را به طور دقیق و تعیین بدانید تا هزینه ارسال باعث متضرر شدن شما نشود.

5- استفاده بیش ازحد از عناصر طراحی در صفحات

شما باید طراحی صفحه اصلی و صفحات معرفی محصولات وب سایت خود را مورد بازبینی قرار دهید. ممکن است استفاده زیاد از طراحی و گرافیک، مصرف نماینده را از خرید کالا منحرف کند. تا جایی که ممکن است عناصر افزودنی را حذف کنید و فقط موارد ضروری و مورداحتیاج را نگه دارید. این عناصر ضروری عبارت اند از: عکس و ویدیوی محصول، توضیحات محصول، قیمت گذاری، اطلاعات ارسال و دکمه فراخوان (CTA). شما باید تمامی جزئیات دیگر را بازنگری کنید و ببنید چه گرافیک هایی ممکن است مشتریان را از راستا خرید منحرف نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2058

به "از این اشتباهات رایج در تجارت الکترونیکی درس بگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این اشتباهات رایج در تجارت الکترونیکی درس بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید