افزایش سهم سامسونگ و شیائومی از بازار موبایل اروپا
به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، شرکت تحقیقات بازاری Canalys اطلاعات جدیدی درباره سهم فراوری کنندگان موبایل از بازار اروپا را منتشر نموده است.
برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.
طبق اطلاعات مذکور شرکت کره ای سامسونگ 35.7 درصد از بازار موبایل اروپا را در اختیار دارد. پس از سامسونگ، 22.2 درصد از سهم بازار در اختیار هواوی است. در مقام سوم اپل با 18.6 درصد از سهم بازار این منطقه قرار گرفته است. در مقام چهارم نیز شرکت چینی شیائومی قرار گرفته است و 10.5 درصد از بازار موبایل اروپا به آن اختصاص دارد.
این آمار نشان می دهد سهم سامسونگ از بازار موبایل اروپا در سه ماهه سوم 2019 میلادی نسبت به سال گذشته بیشتر شده و از 30.4 درصد در سه ماهه سوم 2018 به 35.7 درصد در امسال رسیده است. اما در مقایسه سالانه سهم هواوی و اپل از بازار این منطقه کاهش یافته است. سهم هواوی از بازار موبایل اروپا در سه ماهه سوم 2018 میلادی 23.9 درصد بوده که اکنون به 22.2 درصد رسیده است. سهم اپل نیز در بازه مذکور در 2018 میلادی 20.8 درصد بوده که اکنون به 18.6 درصد رسیده است.
از سوی دیگر سهم شرکت چینی شیائومی نیز از 6.5 درصد از بازار موبایل اروپا در سه ماهه سوم 2018 به 10.5 درصد در سه ماهه سوم 2019 رسیده است.
درهمین راستا لو ویبینگ یکی از مدیران ارشد شیائومی اظهار داشت این شرکت تصمیم دارد فعالیت های خود را در اروپا گسترش دهد و سهم خود از بازار این منطقه را گسترش دهد.
طبق آمار منتشر شده در سه ماهه سوم سال شرکت شیائومی 10.5 درصد از بازار موبایل اروپا را در اختیار داشته که این رقم نشان دهنده 73 درصد و بارگیری 5.5 میلیون دستگاه موبایل است.
این درحالی است که درهمین بازه زمانی سامسونگ 18.7 میلیون دستگاه، هواوی 11.6 و اپل 9.8 میلیون دستگاه برای اروپا بارگیری نموده اند. شرکت HMD Global (فراوری کننده برند نوکیا) نیز 1.8 درصد از سهم بازار موبایل اروپا را در اختیار داشته و 900 هزار دستگاه به این منطقه بارگیری نموده است.
البته باید در نظر داشت نفوذ شیائومی به سرعت در بازارهای مختلف به خصوص هند گسترده شده است. طبق آمار شرکت Counterpoint Research، نفوذ شیائومی در بازار هند گسترده و 38 درصد است.
منبع: خبرگزاری مهر