بازار سنتی و کورنیش مطرح عمان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، در مسجد بزرگ مسقط عمان یک فرش دستبافت بسیار بزرگ قرار گرفته است که روزگاری عنوان بزرگ ترین فرش دنیا را به خود اختصاص داده بود تا اینکه فرشی بزرگ تر از آن برای مسجد بزرگ ابوظبی بافته شده و این رکورد را از آن خود کرد. این موضوع برای مردم عمان تلخ و دردناک بود زیرا این کشور دارای موارد منحصربه فرد و خاص دیگری که شامل بهترین ها یا بزرگ ترین ها گردد، نبوده و البته باید در نظر داشت عمان دارای میراثی غنی و جامعه ای منحصر به فرد به همراه شاخصه های خاص و مغرور از تاریخ باستانی است که به این کشور آینده ای روشن و فرهیخته را نوید می دهد. با خبرنگاران همراه باشید و با دو جاذبه گردشگری عمان آشنا شوید.

بازار سنتی و کورنیش مطرح عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

بیاد داشته باشید که برای اقامت در این کشور باید به صفحه رزرو هتل مسقط رفته و هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بازار سنتی مطرح (MutrahSouq)

بازار سنتی یا سوق های عربی دارای شهرت زیادی بوده و بسیاری از مردم تنها با هدف دیدن سبک سنتی بازارهای عربی با سقف چوبی و دکان های قدیمی، به این محل مراجعه می نمایند. فروشندگان در مغازه های خود مصنوعات عمانی و هندی را عرضه نموده و در این بازارهای شلوغ انواع پارچه های سنتی، سخت افزارها ، جواهرات و … به فروش می رسند. در این بازارها چانه زنی یک رسم بوده و البته معمولا میزان تخفیف های ارائه شده چندان چشم گیر نیست. اگرچه کارت های بانکی در بسیاری از این فروشگاه ها پذیرفته می شوند اما برای اطمینان بیشتر و تجربه خرید بهتر، حتما پول نقد به همراه داشته باشید.

ورودی اصلی بازار از سمت منطقه کورنیش قرار داشته و دقیقا روبروی چراغ هدایت مخصوص عابرین پیاده است. قهوه خانه های سنتی در ورودی این بازار واقع شده است که از قدیم محل تجمع و دیدار مردم با یکدیگر بوده و امروزه بیشتر افراد کهن سال از آن استقبال می نمایند. محله شیعیان در این منطقه با عنوان اللواتیه شهرت دارد. پیدا کردن جهت در این بازار سنتی کمی سخت بوده و احتیاج به تمرین دارد. در ورودی این بازار شما در یک سربالائی از از منطقه ساحلی دور می شوید. اگر در هر تقاطع به سمت راست بپیچید، قطعا در سرانجام دوباره از کنار دریا سر در خواهید آورد. اگر هم در پیدا کردن راه خود شک داشتید، در جهت سرازیری حرکت کنید تا دوباره به ساحل برسید البته گفته می گردد که گم شدن در این بازار خود یک موضوع جالب و سرگرم نماینده محسوب می گردد. اگر در نخستین سه راهی پس از ورود به بازار به سمت چپ بروید با بازار طب سنتی مسقط رو به رو خواهید شد، در بازار سنتی مطرح، فروشگاه غار علاء الدین به دلیل داشتن انواع تسبیح و مهره ها شهرت داشته و کافی شاپ الاهلی نیز آب میوه های تازه و خوشمزه ای ارائه می نماید.

کورنیش مطرح

کورنیش مطرح (به راهی گفته می گردد که از پائین تپه یا صخره تا بالای آن ادامه داشته باشد.) در جهت خود بعضی از جذاب ترین ساختمان ها و مساجد مسقط را به شما نشان می دهد. این جهت به ویژه در زمان غروب خورشید که لبه دندانه دار کوهستان صخره ای در سایه و روشن قرار می گیرد، بسیار دیدنی بوده و جهت پیاده روی روشن شده با چراغ ها و آب نماهای زیبای این جهت، شما را به یک پیاده روی عصرانه یا دوچرخه سواری ترغیب می نماید. با وجود اینکه منطقه مطرح اصلی ترین بخش بندری شهر محسوب می گردد، شبیه به یک روستای ماهیگیری بوده و ماهیگیران به صورت روزانه و همزمان با طلوع خورشید صید خود را در این محل تخلیه و به بازار ماهی فروشان در نزدیکی هتل مارینا منتقل می نمایند.

به تازگی طرح احیا و مرمت بازار در حال انجام و تکمیل بوده و قرار است بخش های صنعتی و نشانه های مدرن از این منطقه به جای دیگری منتقل شوند تا این بازار روح سنتی خود را حفظ نموده و یک مقصد ایده آل گردشگری محسوب گردد. قرار است کشتی سنتی و قدیمی مشهور الشباب عمان نیز در این منطقه برای همواره پهلو گرفته و دوران بازنشستگی خود را به عنوان یک جاذبه توریستی طی کند. علاوه بر این موارد، قرار است در این بندر لنج سلطنتی پادشاه عمان و همچنین بعضی کشتی های کروز مسافرتی به مقصد استان مسندم و تعدادی از کشتی های نیروی دریایی نیز پهلو بگیرند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 461

به "بازار سنتی و کورنیش مطرح عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار سنتی و کورنیش مطرح عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید