خانواده لوینسون: رابرت لوینسون احتمالا مرده است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خانواده رابرت لوینسون مامور سابق اف.بی.آی طی بیانیه ای اعلام نمود که دولت آمریکا به این نتیجه رسیده است که او مرده است.

خانواده لوینسون: رابرت لوینسون احتمالا مرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خانواده رابرت لوینسون مامور سابق اف.بی.آی اعلام نموده که دولت آمریکا نتیجه گیری نموده است که لوینسون مرده است.

براساس بیانیه ای که خانواده لوینسون منتشر نموده است، دولت آمریکا مدعی است که لوینسون در زندانهای ایران مرده است. آنها می گویند که نمی دانیم که چه زمانی و چگونه فوت نموده است اما مرگ وی به قبل از شیوع ویروس کرونا مربوط است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در نشست خبری که چهارشنبه شب به وقت واشنگتن درباره ویروس کرونا داشت مدعی شد که رابرت لوینسون زمانیکه که در ایران بازداشت بوده است فوت نموده است.

مقامات ایرانی بارها ادعای مقامات آمریکایی در زمینه بازداشت وی توسط نیروهای ایرانی و حضور وی در ایران را رد نموده اند.

آقای لوینسون حدود 13 سال قبل در حین سفری که به ادعای خانواده اش با اهداف تجاری و برای آنالیز موضوع سیگارهای تقلبی به جزیره کیش ایران داشت، ناپدید شد. از زمان ناپدید شدن این فرد که ادعا شده در آن موقع به عنوان کارآگاه خصوصی فعالیت می نموده، تنها چند قطعه عکس و یک نوار ویدئویی منتشر شده است. مقاماتی در دستگاه های اطلاعاتی آمریکا با توجه به همین مدارک پیش از این گفته بودند که وی احتمالا در افغانستان یا پاکستان به سر می برد.

وزارت خارجه ایران پیش از این اعلام نموده بود که جمهوری اسلامی ایران در گذشته بارها اعلام نموده است که این فرد در یک مقطعی به ایران سفر نموده و سپس از ایران خارج شده است و پس از ترک خاک ایران نیز دیگر هیچگونه اطلاعی از سرنوشت لوینسون ندارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 939

به "خانواده لوینسون: رابرت لوینسون احتمالا مرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده لوینسون: رابرت لوینسون احتمالا مرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید