خرید و فروش خودروی صفر به کف رسید، دلیل اقبال مشتریان به خودروهای دست دوم

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران: افزایش قیمت ها در بازار خودرو در حالی ادامه دارد که این بازار با رکودی سخت و سنگین روبرو شده است.

خرید و فروش خودروی صفر به کف رسید، دلیل اقبال مشتریان به خودروهای دست دوم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین،دیروز قیمت سمند ال ایکس به 80 میلیون تومان رسید که نسبت به روز گذشته افزایشی برابر با 700 هزار تومان را نشان می دهد. دنا که دیروز با قیمت 109 میلیون تومان فایل شده بود، امروز افزایشی دو میلیون تومانی را تجربه کرد و این خودرو با نرخ 111 میلیون تومان برای فروش از سوی آگهی دهندگان قیمت خورد. قیمت پژو 206 تیپ دو نیز با افزایشی یک میلیون تومانی به 85 میلیون تومان رسید. سایر خودروهای برند پژو نیز افزایشی در حدود یک میلیون تومان را تجربه کردند. قیمت پژو پارس از 97 میلیون و دویست هزار تومان به 98 میلیون تومان افزایش یافته است.

در عین حال هر دستگاه پراید که این روزها مرز روانی 50 میلیون را پشت سر گذاشته است، با افزایش 500 هزار تومانی قیمت به 50 میلیون و 500 هزار تومان رسید. سایپا 131 نیز از 46 میلیون و دویست هزار تومان به 47 میلیون تومان رسید و در نتیجه ارزان ترین خودروهای بازار نیز با رشد قیمت روبرو شدند.

قیمت تیبا اما افزایشی قابل توجه را شاهد بود به طوری که قیمت هر دستگاه تیبا از 55 میلیون و 500 هزار تومان به 57 میلیون تومان رسید تا افزایشی یک میلیون و پانصد هزار تومانی در بازار این خودرو ثبت شود. قیمت ساینا نیز با رسیدن به 62 میلیون و 500 هزار تومان افزایشی یک میلیون تومانی را تجربه کرد. قیمت تیبا دو که پیش تر نیز رشدی قابل توجه را تجربه نموده بود بار دیگر افزایشی 500 هزار تومانی را تجربه کرد تا قیمت 59 میلیون و 500 هزار تومان برای آن ثبت شود.این خودرو حالا در آستانه 60 میلیون تومان قرار گرفته است.

فعالان بازار معتقدند مهمترین دلیل رشد قیمت ها به بر هم ریختن تعادل در بازار باز می شود چرا که عرضه خودرو به بازار با روندی کندتر از همواره روبرو شده است.

هر چند قیمت خودرو در روزهای اخیر افزایش یافته اما نمایشگاه داران تاکید دارند تا زمانی که خرید و فروش خودرو در بازار به شکل عادی جریان نداشته باشد نمی توان افزایش قیمت خودرو را واقعی دانست.

بعضی فعالان بازار معتقدند حتی خودروهایی چون پراید نیز این روزها مشتری ندارند و همین مساله سبب شده است بازار خرید و فروش خودروی صفر کیلومتر با سکون و سکوت همراه باشد. بسیاری از خریداران ترجیح می دهند نسبت به خرید مستقیم از خودروسازان با وجود احتمال تاخیر در زمان تحویل اقدام نمایند.

یک فعال بازار در مورد وضعیت بازار خودرو گفت: خریداران اندکی که در بازار حضور دارند ترجیح می دهند خودروهای دست دوم خریداری نمایند که به اندازه کافی قیمت آن ها افت نموده است اما به دلیل اینکه فاصله قیمت خودروی صفر کیلومتر در بازار با خودروی تحویل کارخانه به شدت بالاست، مشتریان واقعی و کسانی که قصد خرید دارند، برای پرداخت این مبالغ ریسک نمی نمایند.

موتمنی نیز پیش تر تاکید نموده بود سرمایه گذاران در بازار خودرو در سال گذشته حضوری جدی داشتند اما در امسال از بازار خارجی شده اند و اتفاقا این خروج خود عامل ایجاد رکود در بازار است. به گفته وی تا زمانی که قیمت ها نامناسب با خواست خریداران نباشد ، بازار در همین وضعیت رکود به سر خواهد برد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 556

به "خرید و فروش خودروی صفر به کف رسید، دلیل اقبال مشتریان به خودروهای دست دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید و فروش خودروی صفر به کف رسید، دلیل اقبال مشتریان به خودروهای دست دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید