دستگاه اکسیژن سنج خون ایران ساخت شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیر یک شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد که دستگاه عمل سنجش سطح اکسیژن در خون با یک چهارم قیمت نمونه خارجی آن در کشور تولید شد.

دستگاه اکسیژن سنج خون ایران ساخت شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، محصولات مورد نیاز برای مقابله با کرونا تنها به ماسک، مواد ضد عفونی کننده محدود نمی شود. در این زمینه دستگاه ها و تجهیزات متعددی مورد نیاز است. دستگاه پالس اکسی متر انگشتی از جمله این تجهیزات مورد نیاز است که کار سنجش اکسیژن در خون را انجام می دهد.

مسعود صدری از مدیران شرکت مهندسان پایش شرایط امیر کبیر (مپوا) در این باره گفت: دستگاه پالس اکسی متر انگشتی در تجهیزات مختلفی از جمله در ونتیلاتور ها و دستگاه های پایش علائم حیاتی در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این دستگاه عمل سنجش سطح اکسیژن در خون را انجام می دهد.

وی با اشاره به افزایش درخواست جهانی برای استفاده از دستگاه پالس اکسی متر انگشتی اضافه کرد: به دلیل مسائل حاد تنفسی ناشی از بیماری کرونا، طبیعی است که میزان درخواست ها برای این دستگاه به شکل چشمگیری افزایش یابد. خوشبختانه با حمایت های اجرا شده پیروز شده ایم که این دستگاه را با قیمت تقریبی یک چهارم نمونه خارجی تولید کنیم.

صدری در ادامه گفت: بسیاری از مدل های موجود در بازار از باطری استفاده می کنند، اما دستگاه تولیدی این شرکت، از نوع شارژی است. در حال حاضر در حال آماده کردن سفارش سه هزار دستگاه هستیم و امیدواریم در نزدیک ترین زمان ممکن، سطح تولید را به 10 هزار دستگاه برسانیم.

وی همچنین بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بسیاری از شرکت های دانش بنیان و فناور را ترغیب و تشویق می کند که تولیدات فناورانه خود را برای مقابله با کرونا افزایش دهند. در این بین شرکت هایی که محصولات فناورانه مورد نیاز را تولید کنند نیز از سوی این معاونت مورد حمایت قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1050

به "دستگاه اکسیژن سنج خون ایران ساخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه اکسیژن سنج خون ایران ساخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید