سقز آماده استقبال از گردشگران نوروزی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سقز از آمادگی کامل این شهرستان برای استقبال و پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی سال 99 اطلاع داد.

سقز آماده استقبال از گردشگران نوروزی

از سفر با ارزانترین تور کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، صلاح نصراللهی گفت: این شهرستان با داشتن جاذبه های تاریخی همچون کاخ دژ باستانی زیویه، حمام تاریخی حاجی صالح، مساجد تاریخی دومناره، شیخ مظهر، ترجان و تمبربیگ، عمارت های تاریخی کمانگر و فیض الله بیگی و جاذبه های طبیعی همچون رودخانه زرینه رود، رودخانه جغتو، دریاچه سد شهید کاظمی و کوهستان های سر سبز هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی بوده و با برنامه ریزی های اجرا شده توسط ستاد اجرایی خدمات سفر این شهرستان از گردشگران نوروزی سال 99 استقبال می نماید.

او اضافه نمود: در حال حاضر در این شهرستان 9 واحد اقامتی استاندارد و مجاز شامل پنج هتل و چهار مهمانپذیر وجود دارد که با قابلیت اسکان و پذیرایی روزانه 380 نفر مشغول فعالیت هستند.

نصراللهی توضیح داد: 19 واحد و مجتمع پذیرایی بین راهی در مسیرهای مواصلاتی سقز و هشت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای ارائه خدمات به گردشگران فعال هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی سقز اضافه نمود: در راستای نظارت بر فعالیت این مراکز گردشگری به شکل منظم و برنامه ریزی شده از این واحدها بازدید می گردد. از ابتدای سال تا کنون حدود 350 مورد بازدید از این مراکز داشیم و با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و در قالب طرح ستاد اجرایی خدمات سفر بازدید های نظارتی با هماهنگی و همراهی دیگر مراجع نظارتی ذیربط همچون بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بازرگانی و تعزیرات حکومتی تشدید شده است.

او اضافه نمود: گردشگران و مسافران برای کسب اطلاعات لازم می توانند به دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر مستقر در اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مراجعه یا با شماره 36238377-087 تماس بگیرند.

نصراللهی توضیح داد: سامانه جامع 09629 برای ارائه اطلاعات گردشگری و نیز ثبت شکایات طراحی شده و هموطنان گرامی در اقصی نقاط ایران می توانند به وسیله این سامانه اطلاعات مورد نیازشان را دریافت نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 722

به "سقز آماده استقبال از گردشگران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقز آماده استقبال از گردشگران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید