آغاز انتخابات فدراسیون ها با تعلل وزارت ورزش، المپیک اولویت نیست!

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، امسال سال مشخص تکلیف مدیریتی برای فدراسیون هایی است که انتخابات آنها چهار سال پیش یعنی سال 94 برگزار گردید. ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضا (25 فروردین ماه)، وزنه برداری (7 اردیبهشت ماه) و وزش های رزمی (23 اردیبهشت ماه) از جمله این فدراسیون ها هستند که دوره ریاست آنها تمام شده است.

آغاز انتخابات فدراسیون ها با تعلل وزارت ورزش، المپیک اولویت نیست!

وومیدانی (15 شهریورماه)، پزشکی ورزشی (6 آبان ماه)، تنیس روی میز (16 آبان ماه) موتورسواری (3 بهمن ماه)، شطرنج (24 اسفند ماه) و ورزش های دانشگاهی (17 اسفند ماه) هم دیگر فدراسیون هایی هستند که طی ماه های آینده دوره چهار ساله ریاست آنها به سرانجام می رسد و باید وارد فاز انتخاباتی شوند.

علاوه بر این 9 فدراسیون اما چهار فدراسیون دیگر هم در نوبت برگزاری انتخابات هستند. کونگ فو که سال 96 دوره ریاست آن به سرانجام رسید و کشتی که سال گذشته رسول خادم از ریاست آن کناره گیری کرد همراه با والیبال و چوگان که سال گذشته مشمول قانون بازنشستگی شدند، فدراسیون هایی هستند که باید انتخابات آنها برای معین رئیس برگزار گردد.

با این اوصاف امسال از حیث تصمیم گیری وزارت ورزش برای معین تکلیف مدیریتی 4 + 9 فدراسیون با اهمیت زیادی شروع شد اما با این حال استارت این وزارتخانه در برگزاری انتخابات خیلی دیر زده شد آنهم با اولویتی غیرالمپیکی!

عقبگرد وزارت ورزش در برگزاری انتخابات

طبیعی است به خاطر حساسیت بسیار بالای بازی های المپیک و تأثیر گذاری که تمام تصمیم گیری های بزرگ و کوچک می تواند در نتیجه گیری کاروان المپیک داشته باشد، مقوله انتخابات فدراسیون ها و تسریع عملکرد در سر و سامان دادن به وضعیت آنها اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید. با لحاظ کردن این مهم و اینکه دوره جدید بازی های المپیک سال آینده برگزار می گردد، انتظار می رفت وزارت ورزش امسال خیلی زود برنامه های انتخاباتی خود برای فدراسیون ها را شروع کند اما با این حال وزاتخانه یک ماه دیرتر از سال قبل و بعد از گذشت نزدیک به سه ماه از شروع سال، وارد پروسه انتخاباتی برای فدراسیون ها می گردد.

تیر و کمان اولین فدراسیونی بود که مجمع انتخاباتی آن سال گذشته برگزار گردید. این مجمع 18 اردیبهشت ماه برگزار گردید اما برای امسال 18 خردادماه به عنوان زمان شروع انتخابات در نظر گرفته شده است.

البته که سال گذشته هم به خاطر در پیش بودن بازی های آسیایی 2018 اندونزی، برگزاری به موقع انتخابات فدراسیون ها اهمیت خود را داشت اما تعیین نیست چرا وزارت ورزش در سال قبل از المپیک که همواره از سالِ المپیک مهمتر و تاثیرگذارتر است، باتاخیر و حتی دیرتر از سال گذشته اقدام به برگزاری انتخابات نموده است.

اولویت المپیک نیست

ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضا اولین فدراسیونی است که انتخابات آن در امسال برگزاری می گردد. دوره ریاست فاطمه هاشمی در این فدراسیون 25 فروردین ماه به سرانجام رسید و به فاصله کمتر از دو ماه انتخابات آن فردا شنبه (18 خردادماه) برگزار می گردد.

این در حالی است که فدراسیون هایی هستند که اتفاقاً مدت زمان زیادی از بی سر و سامانی در وضعیت مدیریتی آنها می گذرد و اتفاقاً جزو فدراسیون های المپیکی و تأثیرگذار در کاروان المپیک هم هستند اما هنوز تصمیمی برای انتخابات آنها گرفته نشده است. کشتی و وزنه برداری جزو این فدراسیون ها هستند که ثبت نام کاندیداهای آنها سال گذشته انجام شد اما تعیین نیست چرا اینقدر پروسه تأیید صلاحیت شأن طولانی شده؛ موضوعی که بهانه تصمیم گیرندگان وزارت ورزش برای عدم معین زمان انتخابات این دو فدراسیون است.

والیبال هم دیگری فدراسیون منتظر در نوبت انتخابات است که حتی هنوز نام نویسی از متقاضیان ریاست آن هم انجام نشده است. قرار است این کار پس از اتمام لیگ ملت ها انجام گردد یعنی یک ماه دیگر.

کونگ فو هم دیگر فدراسیونی است که شاید از حیث المپیکی بودن و نبودن در زمره واجدین شرایط برای برگزاری انتخابات نباشد اما از این نظر اهمیت دارد که دوره ریاست آن سال 96 به سرانجام رسید و رئیس جدید تا به امروز باید نیمی از دوره جدید چهارساله را هم گذرانده باشد با این حال هنوز زمان انتخاباتش تعیین نشده است.

شروع انتخابات 98 با رقابت دو کاندیدای مدعی و غیرمدعی

به گزارش خبرنگاران، در هر صورت برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی در سال 98 از فردا با فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا شروع می گردد. برای این انتخابات دو نفر کاندیدا شده اند؛ فاطمه هاشمی رفسنجانی که سابقه وی در مدیریت ورزشی طولانی است و طی سال های گذشته هم ریاست فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیونده اعضا را عهده دار بود و شهرام عظیمی، کارمند وزارت ورزش که نامش در فهرست کاندیداهای فدراسیون وزنه برداری هم دیده می گردد.

فاطمه هاشمی در مجمع انتخاباتی سال 94 فدراسیون ورزش بیماران خاص وپیوند خاص با اخذ صد درصد آرای مجمع ریاست این فدراسیون را به عهده گرفت و به نظر می رسد داشتن تنها یک کاندیدا تهدیدی برای وی در مجمع فردا نباشد. هاشمی چهار سال پیش 11 رقیب داشت که به غیر از یک نفر (تورج ملکی)، سایرین پیش از رأی گیری به نفع وی کنار رفتند. تک کاندیدای باقی مانده هم که رأیی به دست نیاورد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا از ساعت 10 به ریاست محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و در محل باشگاه فرهنگی ورزشی ریاست جمهوری شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 212

به "آغاز انتخابات فدراسیون ها با تعلل وزارت ورزش، المپیک اولویت نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز انتخابات فدراسیون ها با تعلل وزارت ورزش، المپیک اولویت نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید