صورت های اقتصادی سازمان بورس منتشرمی گردد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، دهقان دهنوی گفت: در راستای ارتقای شفافیت، صورت های اقتصادی تصویب شده سال گذشته سازمان بورس، نخستین بار برای مشاهده فعالان بازار منتشر خواهد شد.

صورت های اقتصادی سازمان بورس منتشرمی گردد

به گزارش به نقل از خبرنگاران محمد علی دهقان دهنوی گفت: موضوع جلسه امروز شورای عالی بورس، برگزاری مجمع سالانه سازمان بورس و اوراق بهادار بود که طی آن، گزارش هیات مدیره سازمان به و بعلاوه گزارش حسابرس قانونی ارائه شد.

وی توضیح داد: از نکات برجسته این جلسه این بود که گزارش حسابرسی سازمان بورس و اوراق بهادار، هیچ بند حسابرسی نداشت و به اصطلاح پاک بود. این گزارش ها به نحو مطلوب ارزیابی شد و مورد تائید نهاده شد و پس از ارائه، اعضای شورای عالی بورس ضمن تقدیر و تشکر از سازمان بورس به سبب مطلوب بودن گزارش ارائه شده، صورت های اقتصادی را تصویب کردند.

وی یکی دیگر از نکات مثبت گزارش ارائه شده را واریز بخش عمده عایدی های سازمان بورس و شرکت های تابعه آن به صندوق تثبیت بازار دانست و گفت: از نکات مهم این گزارش این بود که در سال 99، در پی توسعه فعالیت در بازار و افزایش معاملات، عایدی سازمان از محل کارمزدها، قابل توجه بود که در حدود 90 درصد از این عایدی به صورت داوطلبانه به وسیله سازمان بورس به حساب صندوق تثبیت بازار واریز شده و در راستای حمایت از بازار به کار گرفته شده است.

وی گفت: علاوه بر سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سپرده گذاری و مدیریت فناوری و رایان بورس هم که به اسم شرکت های زیرمجموعه سازمان بورس از محل کارمزد ها عایدی کسب می نمایند، به سهم خودشان، بخش قابل توجهی از عایدیشان را به صندوق تثبیت و توسعه بازار واریز نموده اند که این منابع هم برای حمایت از بازار به کار گرفته شده است.

به گفته دهقان دهنوی علاوه بر منابع واریزی به صندوق تثبیت، سود سنوات گذشته صندوق هم از سوی سازمان بورس دریافت نشده و در جهت حمایت از بازار و صرف حمایت از بازار شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار انتشار عمومی این گزارش ها را به اسم یک تصمیم مهم از سوی سازمان بورس به منظور شفافیت گفت و گفت: همان طور که پیش ازاین تصمیم گرفته بودم، در راستای ارتقای شفافیت، صورت های اقتصادی سازمان برای نخستین بار برای عموم مردم و فعالان بازار منتشر خواهد شد. بدین ترتیب در چند روز آینده صورت های سازمان برای اولین بار منتشر خواهد شد و از این طریق فعالان بازار، نهاد های اقتصادی، اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند گزارش سازمان عملکرد آن را مشاهده نمایند. با این اقدام، سازمان بورس و اوراق بهادار هم مانند هر نهاد عمومی دیگری که باید اصل شفافیت را رعایت کند، عملکرد اقتصادی اش در عملکرد دید و قضاوت عموم مردم قرار خواهد گرفت و در این ساختار بر مقدار شفافیت بازار سرمایه اضافه نموده خواهد شد.

وی با تأکید بر این نکته که سازمان بورس به اسم یک نهاد عمومی غیردولتی هیچ الزامی برای انتشار این صورت های اقتصادی ندارد اضافه نمود: اما با توجه به ضرورت افزایش شفافیت در بازار سرمایه این تصمیم به وسیله سازمان بورس و اوراق بهادار اتخاذ شد ضمن اینکه، این موضوع همیشه یکی از خواسته های فعالان بازار سرمایه بود به طوری که در سال های گذشته همیشه بر روی انتشار صورت های اقتصادی سازمان بورس تأکید داشتند، اما بنا به دلایلی انجام نشده بود. خوشبختانه ما سال جاری برای اولین بار این کار را انجام خواهیم داد.

وی در خاتمه در پاسخ به این سؤال که آیا در کنار گزارش سالانه، گزارش های سه ماهه و شش ماهه سازمان هم منتشر خواهد شد؟ گفت: گزارش حسابرسی شده و تصویب شده سالانه منتشر می گردد و ان شاءالله در آینده سعی می کنیم گزارش های فصلی و ... را هم منتشر کنیم. هدف نهایی این است که همچون شرکت هایی که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارند، سازمان هم مانند آن ها این گزارش ها را منتشر کند

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1771

به "صورت های اقتصادی سازمان بورس منتشرمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صورت های اقتصادی سازمان بورس منتشرمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید