ضریب 10درصدی اقامت در هتل های تهران، تعطیلی موزه ها تا انتها نوروز

به گزارش مجله کوروش بزرگ، پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با اشاره به آن که تمام موزه های زیرنظر وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تا انتها نوروز تعطیل خواهند بود، گفت: علاوه بر موزه ها، مجتمع های گردشگری نیز عمدتا بنا به درخواست خودشان تعطیل شده اند. البته دستور یا ابلاغی مبنی بر تعطیلی هتل ها و مراکز اقامتی اعلام نکردیم چراکه چنین تصمیمی از سوی ستاد ملی کرونا گرفته نشده است. اما بسیاری از این مراکز به دلیل آن که مشتری و مسافر ندارند و نتوانستند پروتکل بهداشت را در مورد شیوع ویروس کرونا عملیاتی نمایند به آنها اجازه داده شد تا تعطیل نمایند.

ضریب 10درصدی اقامت در هتل های تهران، تعطیلی موزه ها تا انتها نوروز

او با اشاره به آن که آمار دقیقی از تعداد مراکز اقامتی تهران که تعطیل شده اند در دست ندارد، گفت: بیشترین مراکز اقامتی که در حال حاضر در تهران فعال هستند با تعداد اندکی مسافر به فعالیت ادامه داده اند و می توان گفت ضریب اشغال آنها تقریبا حدود 10 درصد است. ضمن آنکه بسیاری از مراکز اقامتی تهران تعطیل هستند.

جانفشان در ادامه از ابلاغ ضوابط واحدهای بومگردی وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اطلاع داد و گفت: ضوابط واحدهای بومگردی توسط این وزارتخانه ابلاغ شده است. این در حالی است که تا به امروز واحدهای بومگردی ضوابط مدونی برای فعالیت نداشتند. در حال حاضر بعضی از شهرستان های تهران مانند دماوند و ورامین دارای واحدهای بومگردی هستند که ضوابط فعالیت آنها ابلاغ شده است.

ایلنا

منبع: گردشبان
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 946

به "ضریب 10درصدی اقامت در هتل های تهران، تعطیلی موزه ها تا انتها نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب 10درصدی اقامت در هتل های تهران، تعطیلی موزه ها تا انتها نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید