طرح انقلابی سامسونگ برای معلولان جسمی معرفی گردید ، کنترل تلویزیون با نیروی مغز

به گزارش مجله کوروش بزرگ، شرکت سامسونگ یک طرح هوشمند و انقلابی در سر دارد. طرحی که بر اساس آن نرم افزاری برای کنترل تلویزیون با مغز شما طراحی شده است.

طرح انقلابی سامسونگ برای معلولان جسمی معرفی گردید ، کنترل تلویزیون با نیروی مغز

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، این فناوری برای افراد دارای معلولیت جسمی طراحی شده است و از اوایل سال آینده آزمایشات اولیه این کنترل در بیمارستان های سوئیس انجام می گردد.

سیستم اصلی ایده سامسونگ به این ترتیب است که کاربران می توانند تلویزیون را به وسیله امواج مغزی آنالیز و کنترل نمایند. این تحقیق که پروژه Pontis نامیده می گردد، قصد دارد تلویزیون های سامسونگ را برای افراد دارای معلولیت فیزیکی بیشتر قابل دسترس کند. این شرکت می خواهد کاربران با محدودیت های فیزیکی برای تغییر کانال ها و تنظیم صدا از مغز خود استفاده نمایند.

عملیات سوئیس سامسونگ این پروژه را سه ماه پیش با همکاری مرکز (EPFL) در سوئیس شروع کرد. این شرکت دومین نمونه تلویزیونی خود را در روز پنج شنبه در کنفرانس توسعه دهنده خود در سانفرانسیسکو منتشر کرد.

ریکاردو چاواریاگا، دانشمند ارشد EPFL که در زمینه این پروژه با سامسونگ کار می نماید، می گوید: ما به دنبال یافتن پاسخ این پرسش هستیم که چگونه می توانیم دسترسی هایی را برای افرادی که نمی توانند حرکت نمایند یا محدودیت های شدیدی در حریم حرکتی خود دارند ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: ما تکنولوژی را پیچیده تر می کنیم که هوشمندانه تر باشد، اما همزمان نباید فراموش کنیم که این تکنولوژی برای ارتباط با انسان ها ساخته شده است.

اولین قدم در ساخت این نرم افزار جمع آوری نمونه ای از نحوه رفتار مغز است که کاربر در هنگام انجام عملی مثل انتخاب یک فیلم انجام می دهد. سپس سامسونگ و EPFL شاخص های خود را از هر دو محیط و اسکن مغز جمع آوری می نمایند تا یک مدل را طراحی و اعمال می نمایند تا کاربر بتواند با استفاده از حرکات چشم و امواج مغزی، موارد مختلف را انتخاب کند.

برای جمع آوری امواج مغزی در نمونه اولیه، یک کاربر هدست را با 64 سنسور پوشیده و البته یک ردیاب حرفه ای نیز روی چشم او واقع شده است. در حالی که به دنبال یک ردیاب چشم است. هدست به یک کامپیوتر متصل شده است که به تلویزیون نشان داده شده است.چاواریاگا اضافه کرد: چیزی که باید در نظر بگیریم، این است که برای معلولان حرکتی همه چیز متفاوت است.

دانشمندان علوم اعصاب در سرتاسر دنیا به دنبال راه هایی برای ایجاد یک رابط دیجیتال برای مغز هستند. این تکنولوژی هنوز در روزهای اولیه است، اما ممکن است یک روز صفحه نمایش لمسی و دستیارهای صوتی را در دستگاه مذکور جایگزین کند. در حال حاضر اکثر رابطهای مغز و رایانه (BCIs) برای افرادی که دچار آسیب های ناخوشایند شده اند و یا به طور جزئی یا کاملا فلج شده اند، استفاده می شوند.

منبع: انتخاب
انتشار: 7 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 84

به "طرح انقلابی سامسونگ برای معلولان جسمی معرفی گردید ، کنترل تلویزیون با نیروی مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح انقلابی سامسونگ برای معلولان جسمی معرفی گردید ، کنترل تلویزیون با نیروی مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید