طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند رونمایی شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، سه شنبه شب و در پی سفر مرتضی بانک دبیر شورای مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد اروند، طی آیینی از طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند در موزه هنرهای معاصر آبادان رونمایی شد.

طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند رونمایی شد

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در این آئین اظهار کرد: طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند با اعتباری معادل 32 میلیارد ریال و با هدف یکپارچه کردن و تلفیق طرح های جامع شهرستان های آبادان و خرمشهر و محدوده قدیم منطقه آزاد اروند اجرایی شد.

موعود شمخانی اضافه کرد: در طرح جامع منطقه آزاد اروند، شبکه حمل و نقل پیشنهادی و سهمیه بندی منطقه آزاد اروند ارائه می گردد و بر همین اساس، اجرای این طرح سند اصلی و راهنمایی و کنترل تحولات کالبدی و ساخت و ساز در محدوده را در پی خواهد داشت.

وی به مزیت های اجرای طرح جامع منطقه آزاد اروند اشاره نمود و گفت: اجرای ضوابط و مقررات طرح جامع از تداخل غیرضروری و نامناسب کاربری ها جلوگیری نموده و با درنظر دریافت محدوده های شهری و روستایی به ارائه نظام منطقه بندی و کاربری زمین و فضا در محدوده منطقه آزاد اروند می پردازد.

شمخانی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند، نظام کاربری اراضی و آینده آن تلفیق شده و مسیر اصلی تحولات کالبدی تعیین می گردد و به طور کلی اجرای این طرح نقش عمده ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه ایفا خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، آیین رونمایی از طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند با حضور مرتضی بانک، فرمانداران آبادان و خرمشهر، اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مسئولان منطقه ای برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 96

به "طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید