طرز تهیه انواع دسر با کاکائو

به گزارش مجله کوروش بزرگ، از انواع دسر با کاکائو می توان به ترافل خرما با شکلات، کیک شکلاتی، کیک گاناش شکلاتی و کیک خیس شکلاتی اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه چند دسر ساده با کاکائو آشنا نمائیم که پایه اصلی آن ها شیر کاکائو، بستی کاکائویی و پودر کاکائو است. با ما همراه باشید.

طرز تهیه انواع دسر با کاکائو

خبرنگاران | سرویس آشپزی - کاکائو یک کلمه رایج در زبان سرخ پوستان آمریکای مرکزی و دانه یک درخت استوایی است که از آن شکلات درست می گردد. آنچه به نام پودر کاکائو به بازار عرضه می گردد، شکل بوداده و ساییده دانه کاکائو، طی یک فرایند آماده سازی تعیین است. مزه و عطر خاص کاکائوی خوب فقط در برخی از انواع اعلای دانه کاکائو وجود دارد. کیفیت پودر کاکائو بسته به مقدار دانه کاکائوی اعلای موجود در آن متفاوت است. البته کاکائوی خوشمزه و خوش عطر گران تر است، اما مقدار کمتری از آن برای درست کردن نوشیدنی ها یا خوراکی های شکلاتی کفایت می نماید.

نکته قابل توجه این است که پودر کاکائو نه تنها در آب حل نمی گردد، بلکه خمیر کردن آن نیز با آب راحت نیست. از این رو درست کردن نوشیدنی شکلاتی با پودر کاکائو کار مسئله ای است. مخلوط کردن پودر کاکائو با شکر و سپس خمیر کردن آن با کمی آب یا شیر، کار را راحت تر می نماید. درست کردن انواع دسر با کاکائو کار لذت بخشی است. طرز تهیه بسیاری از آن ها مانند ترافل خرما با شکلات، موس شکلات، کیک گاناش شکلاتی، کیک شکلاتی و کیک خیس شکلاتی در سایر مقالات آموزش داده شده است. اکنون قصد داریم طرز تهیه انواع دسر با کاکائو که شامل پودر کاکائو، شیر کاکائو و بستنی کاکائویی می گردد را در اختیار شما قرار دهیم.

طرز تهیه انواع دسر با کاکائو

1. دسر با پودر کاکائو

مواد لازم
تخم مرغ2 عدد
پودر کاکائو2 قاشق غذاخوری
شکر1/2 لیوان
وانیل1/2 قاشق چایخوری سرخالی
بیسکوییت ساده50 گرم
موز خرد شده1 عدد
خامه100 گرم

دستور تهیه:

  1. تخم مرغ را با شکر، وانیل و کاکائو مخلوط نموده و خوب هم بزنید تا پف کند.
  2. بیسکوئیت و موز را داخل مخلوط کن بریزید تا به شکل یک خمیر یکدست درآید.
  3. خمیر بیسکوئیت و موز را به تخم مرغ اضافه کنید. آنقدر بزنید تا سس غلیظی به دست آید.
  4. خامه را قاشق قاشق به این خمیر اضافه کنید، طوری که کاملا در آن نمایان باشد.
  5. میوه ای دلخواه که آبدار نباشد، مثل هلو، موز، زردآلو یا مخلوطی از آن ها را کف ظرف بچینید و خمیر را روی آن بریزید.
  6. ظرف را 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

2. دسر با شیر کاکائو

مواد لازم
شکلات خالص50 گرم
شیر کاکائو450 میلی لیتر (2 پیمانه)
خرده نان تازه سفید یا سبوس دار100 گرم
شکر دانه ریز125 گرم (1/2 پیمانه)
تخم مرغ سفیده و زرده جدا شده2 عدد

دستور تهیه:

  1. شکلات را به قطعات کوچک تقسیم کنید و همراه شیر کاکائو داخل قابلمه بریزید. آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکلات ذوب گردد.
  2. پس از این که مایه شکلاتی کمی جوشید، ظرف را از روی حرارت بردارید.
  3. خرده نان ها را همراه با 5 قاشق چای خوری شکر داخل کاسه بزرگی بریزید و مایه شکلات را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سپس زرده تخم مرغ ها را زده و اضافه کنید.
  4. مواد را در یک قالب کیک با ظرفیت حدود یک لیتر بریزید. آن را به مدت 30-15 دقیقه در فر گرم شده روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد و سفت گردد.
  5. سفیده تخم مرغ ها را در کاسه تمیزی که چرب نباشد ریخته و با همزن برقی آنقدر بزنید که وقتی ظرف را برمی گردانید، مواد از داخل آن نریزد. سپس به جامانده شکر را کم کم بیافزایید و هم بزنید تا به صورت مایه غلیظ و شفاف مرنگ درآید.
  6. مایه مرنگ را روی دسر ریخته و 15 دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا لایه روی آن ترد و طلایی رنگ گردد.

نکات مهم:

  • در صورت تمایل می توانید 40 گرم پودر نارگیل به خرده نان ها اضافه کنید.
  • روش تهیه شیر کاکائوی خانگی: 1 پیمانه پودر کاکائو، 2-1 قاشق شکر یا عسل و 1 پیمانه شیر را به مدت چند ثانیه در مخلوط کن بریزید. مخلوط حاصل را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید و سپس فرصت دهید تا خنک گردد.

3. دسر با بستنی کاکائویی

مواد لازم
بستنی کاکائویی1 بسته
کره125 گرم
بیسکوییت خرد شده کاکائویی یا ساده4 لیوان
کره برای سس125 گرم
شکر2 لیوان
شیر1/5 لیوان
گردوی خرد شده1/2 لیوان
شکلات تلخ خرد شده1 لیوان

دستور تهیه:

  1. بیسکویت ها را خرد نموده و با کره ذوب شده مخلوط کنید. سپس این مخلوط را درون یک ظرف پیرکسی بریزید.
  2. بستنی را به تکه های کوچک تقسیم نموده و روی مخلوط فوق قرار دهید. روی ظرف سلفون بکشید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.
  3. کره، شکر، شیر و تکه های شکلات را در یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. مخلوط را مرتب هم بزنید تا به جوش آید و پس از جوش آمدن، هفت دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا سرد گردد. در این فاصله مخلوط را یکی دو بار را هم بزنید.
  4. ظرف پیرکس را از یخچال خارج نموده و سس شکلات را به صورت یکنواخت روی آن بریزید. سپس گردو های خرد شده را روی آن ریخته، سلفون بکشید و یک ساعت دیگر در یخچال قرار دهید.
  5. بعد از یک ساعت، دسر را از یخچال خارج و تزیین کنید.

انواع دسر با کاکائو در این مطلب ارائه شد. این دسرها جزء خوشمزه ترین دسر های شکلاتی موجود است. امیدواریم این دسر ها را درست نموده و از خوردن آن ها لذت ببرید. منتظر دستورات آشپزی جدید سایت خبرنگاران باشید و با نظرات خود ما را در بهینه سازی سایت همراهی کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1502

به "طرز تهیه انواع دسر با کاکائو" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرز تهیه انواع دسر با کاکائو" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انواع دسر با کاکائو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید