طرز تهیه کیک بستنی گردویی ، دسری پرطرفدار برای عاشقان بستنی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، طرز تهیه کیک بستنی گردویی را به سادگی هر چه تمام تر تهیه کنید.

طرز تهیه کیک بستنی گردویی ، دسری پرطرفدار برای عاشقان بستنی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، سرو دسر در میهمانی ها و مجالس این روزها حسابی هوادار پیدا نموده و با انواع مواد خوشمزه می توان دسرهای خونگی و خوشمزه درست کرد. از دسرهای پنیری و کرمی گرفته تا دسرهای میوه ای و ساده که هر کدومشون هواداران زیادی دارند. در بین دسرهای ساده مجلسی می توانیم به کیک بستنی اشاره کنیم که قطعا دوستداران بستنی از خوردنش حسابی لذت می برند.

کیک بستنی (ice cream cake) انواع مختلفی دارد و می گردد با مواد و طعم دهنده های مختلف به راحتی آن را درست کرد. مثل کیک بستنی ساده، کیک بستنی بیسکویتی، شکلاتی، میوه ای و… کیک بستنی گردویی. امروز قصد داریم یکی از خوشمزه ترین و دلچسب ترین دسرهایی را که با کمترین و ساده ترین مواد آماده می گردد به شما آموزش دهیم. همواره بچه ها از همکاری در زمینه پخت و پز و تهیه کیک و دسر لذت می برند پس می گردد تهیه کیک بستنی را برای خود و بچه هایتان تبدیل به یک سرگرمی دلنشین کنید تا لذتش چندبرابر گردد.

مواد لازم برای کیک بستنی گردویی

بستنی وانیلی یک لیتر

گردو 1 پیمانه

عسل یا شیره افرا 1/2 پیمانه

کره 1 قاشق چایخوری

مواد کراست بیسکوییت

بیسکوییت پودر شده 2 پیمانه

کره نرم شده 4 قاشق غذاخوری

پودر دارچین 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک بستنی گردویی

مرحله اول: برای تهیه کراست یا پایه این دسر تابستانی باید بیسکویت، دارچین، کره نرم شده را داخل میکسر بریزید و آن را مخلوط کنید تا یکدست گردد. (اگر دوست دارید کراست کمی پف کند 1/4 قاشق چایخوری بیکینگ پودر اضافه کنید)

مرحله دوم: دیواره و کف یک قالب کمربندی 23 سانتی را با مقداری روغن چرب کنید. 1/4 از مواد آماده شده را بردارید و باقی مواد کراست بیسکوییت را داخل قالب بریزید و با دست یا قاشق فشار دهید تا منسجم گردد.

مرحله سوم: قالب کراست کیک بستنی را به مدت ده دقیقه در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا پایه دسر بپزد؛ و بعد اجازه دهید خنک گردد.

مرحله چهارم: در این مرحله تا پخته شدن بیسکویت می توان گردو عسلی را تهیه کرد. کره را در تابه بریزید تا ذوب گردد و بعد گردو را بیفزایید. پس از تفت دادن گردو عسل یا شیره افرا را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا گردوها به خوبی با شهد مخلوط شوند. اجازه دهید گردو خنک گردد.

مرحله پنجم: یک چهارم از بیسکویت کنارگذاشته شده و دوسوم از گردو را همراه بستنی در میکسر بریزید تا زمانی که مواد به خوبی مخلوط گردد. دقت کنید نباید مواد شل و روان باشد در حدی که مخلوط گردد کافی است.

مرحله ششم: بستنی گردویی را در قالب روی کراست بیسکوییت سردشده بریزید و روی آن را صاف کنید و به مدت دو ساعت در فریزر قرار دهید تا کیک بستنی گردویی کاملا آماده گردد.

مرحله هفتم: برای خارج کردن دسر از قالب دیواره ها را از طریق چاقویی نازک و مرطوبی جدا کنید و بعد کمربند قالب را به آرامی باز کنید تا به خوبی از دسر جدا گردد و در عین حال به ظاهر آن آسیب وارد نگردد. دسر را با مقداری گردو و بیسکویت یا هر ماده تزیینی دیگر می توان تزیین کرد.

نکات کلیدی تهیه کیک بستنی گردویی

- کیک بستنی گردویی را می توان با انواع مواد طعم دهنده مانند ادویه ها و اسانس ها و یا حتی میوه های طبیعی طعم دار کرد.

- می توان کمی شکلات تخته ای همراه بستنی در میکسر ریخت تا دسر خوشمزه تری داشته باشید.

- سس کارامل یکی از مناسب ترین سس ها برای سرو در کنار این دسر بستنی است پس می توانید کمی سس کارامل تهیه کنید و روی دسر بریزید.

- شیره افرا را می توان از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کرد.

- به جای شیره افرا می توانید از شیره طلایی هم بهره ببرید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 982

به "طرز تهیه کیک بستنی گردویی ، دسری پرطرفدار برای عاشقان بستنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک بستنی گردویی ، دسری پرطرفدار برای عاشقان بستنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید