عصبانیت انگلیس از هجوم مردم به سوپرمارکت ها

به گزارش مجله کوروش بزرگ، انگلیس روز شنبه پس از انتشار ویدیوی یک پرستار خسته، از افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به خرید وحشت زده و انبار کردن مواد غذایی می پردازند، خواست آرامش خود را حفظ نمایند.

عصبانیت انگلیس از هجوم مردم به سوپرمارکت ها

به گزارش خبرنگاران، خریداران در یک هفته گذشته که دولت انگلیس از مردم خواست در خانه بمانند و از تماس با دیگران خودداری نمایند، قفسه کالاهای بسیاری از سوپرمارکتها را خالی نموده اند و به خرید انبوه دستمال کاغذی، پاستا و مواد غذایی منجمد پرداخته اند.

جورج اوستیس، وزیر محیط زیست و غذای انگلیس اظهار کرد: یک میلیارد پوند (1.2 میلیارد دلار) غذای اضافی در سه هفته گذشته خریداری شده و فشار شدیدی را به سوپرمارکتها تحمیل نموده است. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی از مردم خواست در هنگام خرید مسئولانه رفتار نموده و به دیگران هم فکر نمایند.

با وجود این درخواستهای مکرر، قفسه های سوپرمارکتهای عظیم روز شنبه از گوشت، پاستا، غذاهای کنسروی و دستمال کاغذی خالی بود. برخی از فروشگاهها نگهبانان بیشتری گمارده و محدوده صف ویژه ایجاد نموده اند.

دولت مقرراتی را برای محدود کردن تحویل مواد غذایی به سوپرمارکتها وضع نموده تا به فروشگاهها برای تامین تقاضای رو به افزایش یاری کند.

در این بین ویدیویی از یک پرستار خسته مراقبتهای ویژه از کانال خبری بی بی سی پخش شد که نشان می داد پس از سرانجام شیفت کاری خود و مواجهه با قفسه های خالی فروشگاه غرق در اشک شده بود. استفن پاویس، مدیر پزشکی سرویس بهداشت ملی انگلیس دراین باره اظهار کرد: همه ما باید از آنچه که روی داده است، شرمنده باشیم. اینها افرادی هستند که شاید در هفته های آینده احتیاج داشته باشیم مراقب ما و عزیزان ما باشند.

جذب هزاران فروشنده در سوپرمارکتهای انگلیس

سوپرمارکتهای انگلیس، در پی شیوع ویروس کرونا که باعث هجوم مردم برای خرید مایحتاج ضروری شده است، به منظور جوابگویی به سیل خریداران هزاران نفر را استخدام می نمایند.

شرکتهای زنجیره ای تسکو، آسدا، الدی و Lidl اعلام نمودند در پی افزایش تقاضای خرید که باعث خالی شدن سریع قفسه های کالا شده است، هزاران نفر را استخدام می نمایند.

شرکت تسکو که عظیمترین سوپرمارکت زنجیره ای انگلیس است، اعلام نمود 20 هزار نفر را در شعبه هایش استخدام خواهد نمود تا حداقل در 12 هفته آینده جوابگوی افزایش بی سابقه تقاضای خرید مواد غذایی و سایر کالاهای مصرفی باشند.

ناتاشا آدامز، مدیر منابع انسانی تسکو در بیانیه ای اعلام نمود: صفحه مشاغل تسکو 140 هزار بازدید داشته و در روزهای آینده هزاران همکار جدید به ما خواهند پیوست.

انگلیس همچنان شاهد خرید وحشت زده مردم است که از زمان گسترش شیوع بیماری کووید 19، باعث خالی شدن قفسه سوپرمارکتها شده است و سوپرمارکتها از موج خرید وحشت زده مردم تحت فشار شدیدی قرار گرفته اند.

سوپرمارکتهای انگلیس برای مقابله با موج خرید وحشت زده، برای میزان خرید کالاها توسط مصرف نمایندگان محدودیت گذاشته اند.

شرکت آسدا اعلام نموده از میان افرادی که شغلشان را به دلیل شیوع ویروس کرونا از دست داده اند، بیش از پنج هزار کارمند موقت استخدام می نماید.

شرکت الدی هم به دنبال پر کردن پنج هزار پست شغلی موقت بوده و چهار هزار کارمند دائم برای فروشگاهها و مراکز توزیع خود استخدام می نماید.

شرکت Lidl هم با اشاره به اذحام بیش از حد خریداران، اعلام نمود حدود 2500 نفر را به صورت موقتی برای حضور در 800 شعبه خود در انگلیس استخدام خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 927

به "عصبانیت انگلیس از هجوم مردم به سوپرمارکت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت انگلیس از هجوم مردم به سوپرمارکت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید