غذاهایی که حالتان را خوب می نماید!

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخى مواد غذایی به کاهش فشار های روحی و روانی یاری می نمایند.

غذاهایی که حالتان را خوب می نماید!

به گزارش خبرنگاران، محمدتقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در مصاحبه با خبرنگاران به معرفی بعضی از خوراکی هایی که در کاهش میزان فشار روحی و روانی موثر هستند پرداخت و اظهار کرد: بعضی از مواد غذایی در کاهش حجم فشارهای روحی نقش مسکن و تسهیل گر طبیعی را دارند و افراد باید در رژیم غذایی خود جایی برای مصرف این دسته از خوراکی ها داشته باشند.

انوشه اضافه نمود: در نظر دریافت یک رژیم غذایی ترکیبی، با وجود انواع سبزیجات و پروتئین ها در داشتن روحیه ای خوب و شاداب موثر است.

انوشه توضیح داد: موز میوه ای ضد افسردگی است و مصرف آن برای کاهش میزان استرسی که افراد در نتیجه مسائل روحی و روانی به آن دچار هستند، توصیه می گردد.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی اعلام کرد: شیر به عنوان یکی از انواع لبنیات که به کاهش استرس و کمتر شدن فشار روحی یاری می نماید معرفی شده است و باید در رژیم غذایی روزانه افراد گنجانده گردد.

انوشه همچنین یادآور شد: مصرف انواع ماهی و غذاهایی از این دست که حاوی امگا سه هستند به کاهش فشارهای روحی و روانی یاری می نماید.

او اضافه نمود: گردو در دو نوع تازه و خشک آن که در میان دسته بندی آجیل ها قرار می گیرد و باید در سبد غذایی روزانه افراد وجود داشته باشد و اضافه نمودن آن به لیست خوراکی های مفید در افزایش تمرکز و کاهش میزان فشارهای روانی تاثیر گذار خواهد بود.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید نمود: شکلات تلخ با خواص متعددی در کاهش حجم فشارهای روحی و روانی بسیار موثر است.

او همچنین یادآور شد: میوه ها و سبزی ها با خواص آنتی اکسیدانی که در خود دارند، می توانند به کاهش میزان فشارهای روحی و روانی و ایجاد استرس در بدن یاری نمایند.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی اعلام کرد: مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین B هستند و در خوراکی های مثل نان و انواع غلات به وفور یافت می شوند، برای کاهش حجم فشارهای روحی و روانی توصیه می گردد.

انوشه اضافه نمود: استفاده از مواد غذایی سبوس دار حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین D، استفاده از جگر، ماهی و تخم مرغ به تامین ویتامین D مورد احتیاج بدن یاری می نمایند و در نهایت منجر به کاهش میزان فشارهای روحی و روانی خواهند شد.

او تاکید نمود: مصرف انواع مواد غذایی در ترکیب متعادل و مناسب به کاهش فشارهای روحی و روانی یاری می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1309

به "غذاهایی که حالتان را خوب می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که حالتان را خوب می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید