غیبت 32 درصدی داوطلبان کنکور ارشد در حوزه دانشگاه فردوسی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران/خراسان رضوی نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه فردوسی طی روزهای 16، 17 و 18 مرداد ماه با ثبت بیش از 32 درصد غیبت در 11 دانشکده و با رعایت فاصله 1.6 متری میان هر جایگاه برگزار گردید.

غیبت 32 درصدی داوطلبان کنکور ارشد در حوزه دانشگاه فردوسی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

دکتر جواد ساده در گفت وگو با خبرنگاران، در مورد برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد طی سه روز گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد در تمام کشور بیش از 694 هزار، در خراسان رضوی حدود 49 هزار، در مشهد حدود 35 هزار و 500 و در دانشگاه فردوسی مشهد 16 هزار و 57 داوطلب داشت که در روزهای پنجشنبه، آدینه و شنبه مورخ 16، 17 و 18 مرداد ماه برگزار گردید. آزمون کارشناسی ارشد به غیر از حوزه مشهد، در 6 شهرستان تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، کاشمر، گناباد و نیشابور نیز برگزار گردید. در حوزه دانشگاه فردوسی به طور میانگین برای سه روز برگزاری آزمون، 32 درصد غیبت ثبت شده است.

وی اضافه نمود: این آزمون در 11 دانشکده در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید. دستورالعمل های بهداشتی در مقایسه با آزمون دکتری کمی متفاوت بود. برای آزمون سراسری کارشناسی ارشد، فواصل 1.2 متر اعلام شده بود که ما سعی کردیم همانند آزمون دکتری چیدمان جایگاه ها را با رعایت فاصله 1.6 متر انجام دهیم.

برگزاری کنکور 7 داوطلب کرونایی در بیمارستان قائم (عج) مشهد

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در مورد شرایط برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد برای مبتلایان به کرونا و داوطلبان مشکوک در حوزه برگزاری آزمون گفت: آزمون هفت نفر از کسانی که پیش از برگزاری کنکور شرایط خود را اعلام نموده بودند، توسط نماینده ای از وزارت بهداشت در بیمارستان قائم مشهد برگزار گردید. کمتر از 15 داوطلب در سه روز برگزاری آزمون در دانشگاه فردوسی علائم مشکوکی در آنان دیده می شد. برای تمام حوزه های آزمون سه مکان ایزوله در نظر گرفته بودیم که در صورت مشاهده علائم مشکوک، داوطلبان را به این مکان ها ارجاع دهیم تا نگرانی سایر داوطلبان را بکاهیم.

ساده ضمن تشکر از تمامی مسئولان و پرسنلی که در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه فردوسی همکاری کردند، ادامه داد: نگران بودیم که با توجه به شرایط کرونا، بعضی از پرسنل برگزاری آزمون، برای همکاری با دانشگاه برای برگزاری کنکور امتناع نمایند که این اتفاق نیز رخ داد، اما افراد دیگری به سرعت جایگزین شده و مسئله ای در این خصوص نداشتیم. بارها برای توجه به حق الزحمه پرسنل برگزاری آزمون تاکید نموده و این موضوع را به سازمان سنجش منتقل نموده ام، چرا که توجه به این موضوع می تواند در مشارکت این افراد در آزمون های آینده تاثیر مثبتی داشته باشد. به ازای هر داوطلب پرسنل برگزاری آزمون با سازمان سنجش قرارداد داریم. با توجه به کاهش تعداد داوطلبان، میزان حق الزحمه افزایش پیدا نموده است، اما افزایش تعداد آن متناسب با کاهش تعداد داوطلبان نبوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1208

به "غیبت 32 درصدی داوطلبان کنکور ارشد در حوزه دانشگاه فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت 32 درصدی داوطلبان کنکور ارشد در حوزه دانشگاه فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید