خبرنگاران کرونا در خراسان رضوی تحت کنترل است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مشهد- خبرنگاران- با اقدامات پیشگیرانه و تهیه تجهیزات پزشکی بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی تحت کنترل است.

خبرنگاران کرونا در خراسان رضوی تحت کنترل است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: در حال حاضر بیمارستان های امام رضا (ع)، قائم (عج) و همچنین بیمارستان های بچه ها اکبر و شیخ در مشهد برای درمان بیماران احتمالی مبتلا به کرونا به طور اختصاصی در نظر گرفته شده و به تدریج سایر بیمارستان ها نیز به این تعداد اضافه نموده می گردد.

دکتر حمیدرضا رحیمی اضافه نمود: شهرداری مشهد نیز اقداماتی را برای پیشگیری از کرونا به وسیله ضد عفونی اتوبوس ها و قطارشهری و اختصاص چند سوله برای امور درمانی انجام داده است.

وی ادامه داد: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تمام سطوح اعم از پیشگیری، درمان و پشتیبانی، خرید وسایل و تجهیزات پزشکی برای کنترل بیماری کرونا آماده است.

وی مهم ترین راه حل پیشگیری از کرونا را رعایت بهداشت فردی دانست و گفت: دست ندادن و روبوسی نکردن، ضدعفونی کردن دست ها، پرهیز از حضور در اماکن عمومی در صورت امکان، توجه ویژه به سالمندان، بچه ها و بیماران از توصیه های مهم بهداشتی برای پیشگیری و مبارزه با کروناست.

رحیمی اضافه نمود: از سوی دیگر مسافران خارجی ورودی به خراسان رضوی در پایگاه های مراقبت مرزی دوغارون در تایباد، باجگیران در قوچان، لطف آباد در درگز، سرخس و فرودگاه مشهد به طور مستمر از نظر احتمال ابتلا به بیماری های مختلف از جمله کرونا غربالگری می شوند.

وی ادامه داد: تا به امروز هیچ موردی از بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش نشده است.

در حال حاضر پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی این جمعیت در دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام، گناباد و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز چهار نفر بر اثر بیماری کرونا در کشور جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 838

به "خبرنگاران کرونا در خراسان رضوی تحت کنترل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در خراسان رضوی تحت کنترل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید