قیمت غذا در بلغارستان چقدر است؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، قیمت غذا در بلغارستان | Food prices in Bulgaria

اواخر فصل بهار و در آستانه فصل تابستان هستیم. از آن جایی که بهترین وقت و زمان برای سفر به بلغارستان است، یکی از مواردی که در سفر باید به آن توجه بسیار کرد، مدیریت بودجه ای است که با خود در این سفر به همراه داریم. باور کنید تحت کنترل داشتن این قسمت از سفر کار ساده ای است که تنها احتیاج به ابزارهای درست دارد. بنابراین یکی از بهترین چیزهایی که دانستنش می تواند به شما در سفر به بلغارستان دانستن قیمت غذا در بلغارستان است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، قیمت غذا در بلغارستان و چند رستوران معروف در شهرهای صوفیه و وارنا را مورد آنالیز قرار دهیم.

قیمت غذا در بلغارستان چقدر است؟

همه چیز درباره قیمت غذا در بلغارستان

درباره غذاهای بغارستان نکته جالبی وجود دارد. غذاهای این کشور به قدری خوشمزه و جذاب هستند که نمی گردد از خوردن آن ها گذشت و برای یک بار هم که شده یک غذای بلغارستانی اصیل را در محیطی کاملا بلغاری نخورد. البته شکم گردی یکی از اجزا جدا ناشدنی سفر به هر جایی است. چه مقصد شما بلغارستان باشد چه چین و یا هر جای دیگر؛ میانبری وجود دارد که شما بتوانید به راحتی فرهنگ، مردم و اصالت آن ها را بشناسید و آن راه دقیقا شکم گردی و چشیدن مزه غذاهای معروف و ملی آن کشور است. برای شکم گردی کردن در بلغارستان طبیعتا احتیاج دارید که هم قیمت غذا در بلغارستان را بدانید تا بودجه سفرتان را معین کنید و هم به شکم گردیتان به نحو احسن بپردازید، بیایید تا به اتفاق یکدیگر؛ درباره قیمت غذا در بلغارستان بیشتر بدانیم.

توجه!

  • قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که قبل از سفر به بلغارستان و شرکت در تور وارنا سعی کنید تا پول بلغارستان یعنی لِو (lev) را تهیه نمایید. اگر پیروز به این کار نشدید می توانید تا یورو با خود داشته باشید تا در صرافی های شهر مقصدتان تبدیل به لو نمایید.
  • توجه نمایید که این مطلب در تاریخ 4/3/1398 به رشته نگارش درآمده و در این تاریخ قیمت هر لو، 24122 ریال می باشد.
  • لو به زبان بلغاری به این صورت лв نوشته می گردد.
  • قیمت غذا در بلغارستان و رستوران های مختلف این کشور

آنالیز قیمت غذا در بلغارستان

  • در حالت کلی، اگر انتخاب شما برای میل کردن غذا در رستورانی ارزان و متوسط باشد، اگر بین 1 تا 2 نفر باشید با تمامی مخلفاتی که همراه غذای شما تحویل داده می گردد؛ بین 10 تا 40 لو است.
  • اگر می خواهید تا قیمت غذا در بلغارستان را در قسمت غذاهای فست فود و ساندویچی بدانید، به طور مثال یک ساندویچ متوسط مک دونالد برای شما در حدود 8 لو هزینه خواهد داشت.
  • اگر بخواهید به یک رستوران لوکس و گران قیمت بروید و یک غذای بلغارستانی اصیل که با بهترین مواد غذایی پخته شده است را میل نمایید آنالیز میزان هزینه ای که پرداخت خواهید کرد از 50 لو آغاز می گردد و با توجه به نوع رستوران و منویی که انتخاب نموده اید، بالاتر هم خواهد رفت.
  • برای خرید یک شیشه آب معدنی باید 1 لو و برای خرید یک نوشابه باید 1.67 لو پرداخت نمایید.
  • یک لیوان قهوه کاپوچینو هم برای شما 2.21 لو خرج خواهد برداشت.

حال بیایید تا فرض کنیم که شما چندین بار به رستوران های مختلف بلغارستانی رفته اید. حال دیگر نوبت به آن است که در صورت دلخواهتان، هزینه های خورد و خوراک سفرتان را مدیریت نمایید. برای همین قیمت غذا در بلغارستان را در زمینه آنالیز قیمت های اقلام مصرفی برای درست کردن یک وعده غذایی ادامه می دهیم. شما برای خرید 1 کیلو برنج باید 2.16 لو پرداخت نمایید. برای خرید یک شانه تخم مرغ 12 تایی 3.5 لو، برای پنیر محلی 1 کیلویی 10.91 لو، قیمت هر کیلو مرغ 8.84 لو، 1 کیلو گوشت گوساله 13.13 لو باید به صورت متوسط پرداخت نمایید.

در این جدول که در ادامه برای شما می گذاریم، قیمت دیگر اقلام را برای شما خواهیم گذاشت.

معرفی بعضی از معروف ترین رستوران های صوفیه و وارنا

  • رستوران اولئا در وارنا | Olea Restaurant

نام این رستوران در بین غذاخوری های متوسط وارنا قرار می گیرد. در رستوران اولئا، همه چیز صمیمی و راحت است. اگر به فکر مدیریت بودجه سفرخود هستید، باید بدانید که قیمت غذا در بلغارستان و به صورت خاص تر در این رستوران متوسط است. نه قیمت غذاهایش بسیار ارزان است و نه خیلی گران. این رستوران همه روزه از 10 صبح تا 12 شب باز است.

  • رستوران پود لیپیت در صوفیا | Restaurant Pod Lipite

می خواهیم رفتن به رستورانی را به شما پیشنهاد دهیم که غذا خوردن در آن هم فال است و هم تماشا! این رستوران که به عنوان نمونه ای از رستوران های بلغاری در پایتخت این کشور می خواهیم به شما معرفی نماییم، نزدیک به 100 سال است که افتتاح شده و به چندین نسل از مردم این شهر و مسافرانش غذاهای خوشمزه و سنتی بلغاری را ارائه می نماید. نکته جالبی که درباره این رستوران وجود دارد این است که برای درست کردن غذاهای آن، از موادی استفاده می گردد که همه تازه و محلی هستند. این رستوران در دسته رستوران های متوسط اما پر هوادار بلغارستان قرار می گیرد.

  • رستوران بلک شیپ در وارنا | Black Sheep Restaurant

بلک شیپ رستورانی به سبک انگلیسی و سنتی است و غذاهای فست فودی ارائه می نماید. محیط این رستوران بسیار محبت آمیز است و یک رستوران کاملا ارزان بلغارستانی است.

  • رستوران کراسو در صوفیه | Corso Restaurant

این رستوران در بین دیگر رستوران های بلغارستانی کمی متفاوت تر است. رستوران کراسو غذاهای اروپایی و بسیار خوشمزه ای را سرو می نماید و به همین علت هواداران بسیار زیادی در بین اهالی این شهر و مسافرینی که زیاد به شهر صوفیه در بلغارستان سفر می نمایند، دارد. البته موقیت قرارگیری این رستوران در محبوبیت آن کم تاثیرگذار نبوده است. به هر حال رستوران کراسو یکی از غذاخوری های درجه یک و تقریبا گران قیمت در صوفیه است و بنابراین برای غذا خوردن در آن حتما باید بودجه خود را کاملا مورد آنالیز قرار دهید.

  • رستوران پارمی فامیلی در وارنا | Parmy Family Restaurant

رستوران پارمی فامیلی در وارنا از آن دسته رستوران هایی است که با این که زنجیره ای است و شعب مختلفی را در سراسر بلغارستان دارد اما، دارای غذاهای محلی بلغارستانی، انواع غذاهای محلی و دیگر خوراکی هایی است که در بلغارستان انتظار خوردن آن را دارید. ضمناً نباید فراموش کنید که در این رستوران حتما از شیرینی های آنان بچشید. این رستوران هر روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب باز است.

  • رستوران اشتاسلیوکا در صوفیه | Shtastliveca restaurant

در رستوران اشتاسلیوکا می توانید تا انواع غذاهای سنتی بلغارستان را علاوه بر غذاهای مدیترانه ای و اروپایی آن سفارش داده و میل نمایید. رستوران اشتاسلیوکا دارای 2 شعبه مختلف است و در هر دو شعبه خود، هم غذاهای بین المللی و هم سنتی را ارائه می نماید. از لحاظ قیمت غذا در بلغارستان و منوی این رستوران باید بگوییم که هم غذا با قیمت متوسط و هم غذای گران قیمت می توانید در آن میل نمایید.

منبع: numbeo.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1000

به "قیمت غذا در بلغارستان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت غذا در بلغارستان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید