مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنربرگزار شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر منتهی به اسفند 99 به ریاست حمزه وکیلی، معاون فنی و نظارت هلدینگ صدرتامین، در محل مجتمع کرمان برگزار گردید.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنربرگزار شد

در ابتدای جلسه، مجید ضیائی مدیرعامل مس شهید باهنر گزارشی از شرایط عملکرد و فعالیتهای اجرا شده در سال گذشته را ارائه و سپس به بعضی از برنامه های پیش روی این شرکت در سال 1400 اشاره نمود.

ضیائی گفت از جمله مهمترین دستاوردهای شرکت در سال 99 ، افزایش 131 درصدی ریالی کل فروش نسبت به سال 98، افزایش 19 درصدی تناژ فراوری نسبت به سال گذشته، رشد 136 درصدی سود عملیاتی و 124 درصدی سود خالص بوده است.

وی گفت در راستای جهش فراوری، نشان ممتاز شستا در تحقق جهش فراوری برای افزایش فراوری قابل توجه در سال 99 به وسیله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مس باهنر اهدا شد. وی افزود در سال 99 رشد خوبی در فراوری و افزایش سود خالص داشته ایم. جمع کل صادرات سال 98 برابر با 931 تن بوده که در سال 99 به 1504 تن رسید که با 62 درصد افزایش در تناژ و 268 درصد افزایش در ارزش همراه بوده است. بعلاوه شرکت در دو ماهه نخست امسال به میزان کل سال 97 صادرات داشته است. وی ادامه داد: شرکت در بودجه سال 1400 حدود 6 هزار تن از فراوری را به صادرات تخصیص داده است که امیدواریم این مهم محقق شود.

مدیرعامل مس باهنر در ادامه بیان داشت در سال 99، بیش از 33 هزار تن فراوری داشتیم که 6 هزار تن نسبت به سال 98 و 8 هزار تن نسبت به سال 97 افزایش را شاهد بودیم. وی افزود به علت وجود شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال و بسته شدن مرزهای جاده ای، علیرغم همه مسائل، صادرات از راستا ریلی و دریایی انجام شد.

ضیائی افزود با در نظر دریافت عدم ثبات شرایط بازار سرمایه و ریزش شاخص بورس در سال گذشته و مسائلی که برای این بازار بوجود آمد، ارزش بازار این شرکت در انتها سال 98 معادل 26000 میلیارد ریال بود که در انتها سال 99 به 46600 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و ارزش بازار پیش از مجمع هم با حفظ فرایند افزایشی به 47200 میلیارد ریال رسید.

ضیائی در انتها سود خالص شرکت صنایع مس شهید باهنر را 6.375.776 میلیون ریال اظهار داشت با تصویب مجمع مقرر شد مبلغ 5.700 ریال سود به ازاء هر سهم تقسیم و پرداخت شود.

گفتنی است وکیلی معاون فنی و نظارت هلدینگ صدر تامین که ریاست مجمع عمومی عادی سالیانه مس باهنر را بر عهده داشت پس از ارائه گزارش مدیرعامل این شرکت، ضمن تشکر از کوشش های اجرا شده مس باهنر در سال 99 بیان داشت: مس باهنر یکی از شرکت های بزرگ و پیروز تاصیکو بوده که با حضور مدیر عامل و تیم مدیریتی نو فضای همدلی و هم افزایی در کلیه بخش های این شرکت ایجاد شد که نتایج آن را در گزارش عملکرد این شرکت شاهد بودیم. وکیلی گفت شرایط ایجاد شده در شرکت آن شعر سعدی را تداعی می نماید که: اکسیر عشق بر مسم افتاد و زر شدم.

وی ابراز امیدواری کرد که با کوشش مدیریت و کارکنان، مجموعه بزرگ مس شهید باهنر، با همان روحیه کاری و همت مثال زدنی، با رونق و توسعه فعالیتهای گسترده خود و برنامه ریزی دقیق، بتواند در سال 1400 به اهداف تعیین شده و کسب عناوین برتر خود در فراوری، فروش و صادرات دست یابد و همانند سال 99 عملکرد درخشانی داشته باشد.

در ادامه مدیرعامل و هیات رئیسه مجمع به سوالات سهامداران در حوزه های مختلف پاسخ دادند.

بعلاوه در مجمع عمومی عادی سالیانه مس باهنر علاوه بر وکیلی، حمدحیدری مدیر امورحقوقی و قراردادها، اکوان مدیر امور مجامع هلدینگ سرمایه گذاری صدرتامین، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، نماینده سازمان حسابرسی و حسنی رئیس هیئت مدیره به همراه دیگر اعضا هیئت مدیره مس باهنر، گروهی از سهامداران بصورت حضوری، و بیش از 250 سهامدار هم به صورت آنلاین حضور داشتند که در مجموع 77 درصد سهامداران شرکت را شامل می شدند.

گفتنی است امسال دومین سال متوالی بود که به علت انتقال دفتر مرکزی به محل مجتمع، مجمع عادی سالیانه مس باهنر در کرمان و در محل شرکت برگزار می شد و با توجه به قانون برگزاری مجامع در شرایط شیوع ویروس کرونا، جلسه با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1760

به "مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنربرگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنربرگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید