مرگ و میر و بستری افراد واکسن زده، 75 درصد کمتر از واکسن نزده ها است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرگزاری خبرنگاران- عضو کمیته ملی فراوری واکسن کرونا گفت: براساس مطالعات جدیدی که در کشور صورت گرفته است، مرگ و میر و بستری افرادی که واکسن زده اند نسبت به کسانی که از واکسن زدن سرپیچی می نمایند 75 درصد کمتر است.

مرگ و میر و بستری افراد واکسن زده، 75 درصد کمتر از واکسن نزده ها است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر مصطفی قانعی با بیان اینکه مرگ ناشی از واکسن کرونا در دنیا فوق العاده نادر است، افزود: با این وجود مخالفت با واکسن در جمعیت تحصیل ننموده دنیا چالشی ایجاد نموده است.

وی گفت: مخالفت با واکسن کرونا باعث شده است که بیماری سرخک در امریکا دوباره اوج بگیرد.

دکتر قانعی با اشاره به پیشینه واکسیناسیون افزود: اگر به تاریخ بشریت در زمینه واکسن نگاه کنیم مشاهده می کنیم که در برهه هایی از زمان بر اثر یک بیماری واگیر مثل طاعون حتی یک شهر خالی از سکنه شده است.

وی، واکسن و آنتی بیوتیک را از جمله محصولات دست ساخته بشر دانست که در طول تاریخ باعث شده است که مردم را از تلفات تازه نجات دهد.

به گفته آقای قانعی بسیاری از بیماری ها مانند دیفتری، سیاه سرفه، سرخک و ... با مدد از واکسن و آنتی بیوتیک به کلی ریشه کن شده است.

عضو کمیته ملی فراوری واکسن کرونا، واکسن کرونا را هم مستثنی از واکسن های قبلی ندانست و گفت: امروزه متخصصان و دانشمندان دنیا به طور قطع به این نتیجه رسیده اند که کسانی که خود را در برابر کرونا واکسینه نموده اند مرگ و میر و بستری شدن شان به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

آقای قانعی به هموطنان توصیه کرد: با توجه به آنچه در حال حاضر واکسن کرونا به قدر کافی در کشور موجود است برای حفاظت از خود اعضای خانواده اقدام به واکسن زدن نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: حاکمیت هم باید برای کاهش تلفات بیشتر محدودیت ها را برای افرادی که واکسن نمی زنند بیشتر کند.

عضو کمیته ملی کشوری کرونا هم با بیان اینکه هیچ فراورینماینده واکسنی ادعای اثربخشی صد درصدی ندارد، گفت: هیچ دارو و واکسنی بدون عارضه نیست و اگر کسی هم مدعی گردد که داروی بی عوارض دارد، مطمئن باشید آن دارو هیچ خاصیتی ندارد.

دکتر مسعود یونسیان افزود: معمولاً دارو هایی که مجوز می گیرند فوایدشان نسبت به عوارض شان بسیار بیشتر است بخصوص دارو هایی که برای پیشگیری از بیماری های واگیر فراوری می گردد.

وی درباره کم خطری واکسن کرونا افزود: به عنوان مثال ما وقتی از عرض خیابان می گذریم، درصدی از احتمال تصادف وجود دارد، اما این احتمال باعث نمی گردد که افراد از خانه خارج شوند.

عضو کمیته ملی کشوری کرونا گفت: در زمینه واکسن کرونا و واکسن های دیگر هم شاید درصد کمی خطر وجود داشته باشد، اما جای نگرانی ندارد.

آقای یونسیان درباره بحث واکسن هراسی هم افزود: واکسن هراسی از زمان پیدایش واکسن وجود داشته است و عده ای موافق و عده ای مخالف در طول تاریخ در مقابل واکسن های فراوری شده وجود داشته است.

عضو کمیته ملی کشوری کرونا بعلاوه با اشاره به اینکه در مقابله با اوج گیری بیماری کرونا نمی گردد واکسن را حذف کرد، گفت: واکسیناسیون علاوه بر تأثیر بر سلامتی فرد، افراد دیگر جامعه را هم در برابر بیماری ایمن می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1937

به "مرگ و میر و بستری افراد واکسن زده، 75 درصد کمتر از واکسن نزده ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ و میر و بستری افراد واکسن زده، 75 درصد کمتر از واکسن نزده ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید