مشارکت ایرانسل در تهیه و توزیع 3هزار جلد کتاب در منطقه ها محروم

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ایرانسل، سی امین دوره هفته کتاب، با شعار ما همانیم که می خوانیم، از 21 تا 27 آبان 1401، در سراسر کشور برگزار می گردد. به همین مناسبت و با مشارکت ایرانسل، 3000 جلد کتاب، در منطقه ها محروم و سیل زده استان لرستان توزیع شد.

مشارکت ایرانسل در تهیه و توزیع 3هزار جلد کتاب در منطقه ها محروم

این کتاب ها براساس نیازسنجی منطقه و در دسته بندی موضوعی متنوعی، مانند ادبیات داستانی، تاریخ، آموزشی، رمان، بچه ها و نوجوانان، مذهبی، شعر، فلسفه، هنر، گرافیک، نمایشنامه، یاری درسی و… تهیه شدند.

1000 جلد از این کتاب ها به وسیله ایرانسل به این پویش اهدا شد و ایرانسل با همکاری مؤسسه میراث کهن گلونی، در توزیع این 3000 جلد کتاب، مشارکت کرد.

در شروع این پویش، فرایندهای شناسایی و نیازسنجی دانش آموزان، انجام و کوشش شد در هر مدرسه، حتی الامکان، به تعداد دانش آموزان آن مدرسه کتاب اهدا گردد. به عنوان مثال، به یک مدرسه 200 نفره، دست کم 200 کتاب اهدا شد یا 207 جلد کتاب مرجع هنری و گرافیک در 74 عنوان، به هر یک از هنرستان های دخترانه و پسرانه هنرهای زیبای خرم آباد، اهدا شد.

این کتاب ها برای دبستان ها و مقاطع تحصیلی مبه وسیلهه اول و دوم تهیه و بیشتر آنها، در مدارس شهر سیل زده شهر معمولان در استان لرستان توزیع شد. تعدادی از کتاب ها نیز به کتابخانه های عمومی منطقه ها محروم استان لرستان اهدا شد.

سایر مدارس و کتابخانه هایی که در این پویش، به آنها کتاب اهدا شد، شامل: دبیرستان دخترانه روستای شیخ حیدر، دبیرستان پسرانه روستای سرسراب، دبستان 17 شهریور روستای شوراب، دبستان امت روستای تجره، کتابخانه عمومی شهید نواب صفوی نورآباد، کتابخانه مساجد روستای گراب و تجره، دبیرستان مکتب الزهرا معمولان، دبستان شهدا یک و دو معمولان، دبستان شهیده سمیه معمولان، دبستان شهید مدرس معمولان، دبستان شهید مفتح معمولان، دبیرستان پسرانه دوره اول شهید مطهری معمولان و دبیرستان دخترانه ایرانسل در شهر معمولان بودند.

ایرانسل، پیش از این نیز در چارچوب برنامه مسؤولیت اجتماعی شرکتی و ترویج مدرسه سازی، در پی وقوع سیل ویرانگر فروردین ماه 1398، با هدف برطرف موانع آموزشی در منطقه ها سیل زده استان لرستان، سه پروژه احداث و بازسازی مدارس در شهرهای سیل زده پلدختر و معمولان را در مهر 1398 افتتاح کرد.

روز 18 مهر 1398، آیین افتتاح دبیرستان های بازسازی شده دخترانه شاهد پلدختر و پسرانه حمزه روستای گل گل و دبیرستان دخترانه تازه احداث شده ایرانسل شهر معمولان در استان لرستان که پس از سیل فروردین ماه آن سال، آسیب دیده بود، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، وزیر آموزش و پرورش، استاندار لرستان، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از دیگر مدیران استان و خیران مدرسه ساز کشور، برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2219

به "مشارکت ایرانسل در تهیه و توزیع 3هزار جلد کتاب در منطقه ها محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت ایرانسل در تهیه و توزیع 3هزار جلد کتاب در منطقه ها محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید