مسائل تمام نشدنی سامانه آموزشیار، چرا دانشگاه آزاد فکری برای سرگردانی دانشجویان نمی کند؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یکی از مسائلی که دانشجویان دانشگاه آزاد از نیمه دوم سال 1398 با آن روبرو هستند، سامانه آموزشی آموزشیار است که با گذشت سه سال از فعالیت این سامانه همچنان مسائل اولیه طراحی این سامانه پا برجاست.

مسائل تمام نشدنی سامانه آموزشیار، چرا دانشگاه آزاد فکری برای سرگردانی دانشجویان نمی کند؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با خاتمه یافتن امتحانات نیمسال اول تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، موعد انتخاب واحد دانشجویان برای نیمسال دوم رسیده که دانشجو باید در بازه زمانی تعیین انتخاب واحد خود را انجام دهد تا بتواند در کلاس های درس حضور پیدا کند.

اما یکی از مسائلی که دانشجویان دانشگاه آزاد از نیمه دوم سال 1398 با آن روبرو هستند و انتخاب واحد یا فعالیت آموزشی دانشجویان را با مشکل روبرو نموده، سامانه آموزشی آموزشیار است که با گذشت سه سال از فعالیت این سامانه همچنان مسائل اولیه طراحی این سامانه پا برجاست و دانشجویان برای انتخاب واحد و واریز شهریه با مشکل روبرو هستند.

این سامانه بنا بر گفته مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قرار بود با یکپارچه شدن سامانه های آموزشی، مسائل دانشجویان برای انتخاب واحد و واریز شهریه ها راحل کند که نه تنها گرهی از مشکل دانشجویان در این زمینه بازننموده بلکه مسائل را افزایش داده است.

حالا که موعد انتخاب واحد نیمسال دوم رسیده این سامانه باز هم دانشجویان را برای انتخاب واحد سرگردان نموده و چه بسا بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد به علت همین مسائل نمی توانند به موقع سرکلاس های آموزشی خود حضور پیدا نمایند.

آموزشیار اجازه انتخاب واحد نمی دهد!

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد در مورد مسائل این سامانه می گوید: چند روز است که مهلت انتخاب واحد نیمسال دوم شروع شده، اما نتوانستم انتخاب واحد کنم.

وی با اشاره به شرایط پرداخت شهریه اضافه نمود: دانشگاه زمانی که می خواهد شهریه را از دانشجو دریافت کند مسئله ای از این بابت ندارد، اما وقت انتخاب واحد که می رسد دانشجو را سرگردان می نماید، سامانه آموزشیار اجازه انتخاب واحد نیمسال دوم را نمی دهد ویا در مواقعی هم اصلا در دسترس نیست.

مسولان دانشگاه آزاد جوابگو نیستند

تمامی این مسائل سامانه آموزشیار در شرایطی ادامه دارد که خبرنگاران بارها گزارش های خبری از مسائل این سامانه را به نقل از دانشجویان معترض منعکس نموده و حتی پیگیر حل مسائل آن از سوی مسئولان دانشگاه آزاد بوده است؛ اما دانشگاه آزاد نه تنها جوابگو نبوده بلکه این اعتراضات را ناحق عنوان نموده و هیچ اقدامی برای حل مسائل دانشجویان نداشته است.

خبرنگاران باز هم این مطالبه را از مسئولان دانشگاه آزاد دارد که پاسخی شفاف برای حل مسائل این سامانه به دانشجویان ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2059

به "مسائل تمام نشدنی سامانه آموزشیار، چرا دانشگاه آزاد فکری برای سرگردانی دانشجویان نمی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل تمام نشدنی سامانه آموزشیار، چرا دانشگاه آزاد فکری برای سرگردانی دانشجویان نمی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید