مقاله: برهنگی واژگانی و کم حرفی از محرزترین ویژگی های آثار مینی مالیسم است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، محمدجواد جزینی شامگاه آدینه (چهارم بهمن 98) در کارگاه تخصصی داستان نویسی با عنوان عصر داستان که در بخش جنبی چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار گشت به آنالیز تحلیلی پدیده مینی مالیسم پرداخت و اظهار کرد: مینی مالیسم نهضت ادبی بود که در غرب رخ داد و اکنون جامعه از این نوع نوشتن استقبال نموده است.

مقاله: برهنگی واژگانی و کم حرفی از محرزترین ویژگی های آثار مینی مالیسم است

این داستان نویس توضیح داد: برهنگی واژگانی و کم حرفی از محرزترین ویژگی های آثار مینی مالیست به شمار می رود و اولین بار مینی مال ها آثارشان را روی جعبه مواد غذایی چاپ می کردند و می خواستند به ساده ترین شکل و زبان ممکن با مردم در ارتباط باشند.

وی بیان نمود: در بیشتر داستان های مینی مالیستی هدف نویسنده نشان دادن یک واقعه بیرونی است. چنان که خواننده احساس کند حوادث پیش رویش رخ می دهد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارشاد خوزستان، وی با بیان اینکه در واقع رواج داستانک نویسی ریشه در گرایش به کمینه گرایی یا مینی مالیسم در دنیای معاصر دارد ادامه داد: این نوع نوشتار جنبشی در هنر به شمار می رود و بر دو پایه سادگی و ایجاز بنا شده است.

وی با بیان اینکه عده ای اعتقاد دارند مینی مالیسم اصلا ربطی به ادبیات ندارد، اضافه کرد: تحلیلگران ادبی برای توضیح دلایل پیدایش جریان مینی مالیسمی به بحران های مالی و به ویژه بحران انرژی، مساله مبارزه عمومی در مصرف انرژی و زوال ملی مطالعه در مقابل رسانه های جدید از جمله سینما و تلویزیون و نوعی سرخوردگی فلسفی اشاره نموده اند.

منبع مقاله: برهنگی واژگانی و کم حرفی از محرزترین ویژگی های آثار مینی مالیسم است

انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1975

به "مقاله: برهنگی واژگانی و کم حرفی از محرزترین ویژگی های آثار مینی مالیسم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: برهنگی واژگانی و کم حرفی از محرزترین ویژگی های آثار مینی مالیسم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید