مقاله: کاربردهای یونولیت در ساخت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، فوم تیرچه کرومیت برای تیرچه بلوک فلزی استفاده می شود و دارای ابعاد:

مقاله: کاربردهای یونولیت در ساخت

پلاستوفوم های سقفی که در ایران به نام یونولیت سقفی شناخته می شوند، یکی از برترین نوع مواد فیلر جهت پر کردن فاصله تیرچه های کرومیت (فلزی) و هم تیر چه های بتنی (تیرچه بلوک است.

یونولیت در واقع نوعی پلاستوفوم که با نام پلی استایرن منبسط شده با علامت اختصاری EPS مشهور می باشد که کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان دارد.فوم ها نوعی پلیمری که رنگش سفید و عایق رطوبت، عایق حرارت و عایق صدا می باشد که در کارخانه های پتروشیمی فراوری می شود.

این نوع فوم و یا پلاستوفومی اطلاق می شود که در دیوار بکار برده شود که میتواند در داخل دیوار مانند بلوک های سفالی و یا بلوکهای سیمانی استفاده شود و یا برروی دیوار فومی و پلاستوفوم دیواری قابل استفاده می باشد.

در برخی شرایط برای مصارف گوناگون ممکن است که برای دیوار استفاده کنیم استفاده از فوم به صورت های زیر برای دیوار مرسوم است:

یکی از مهم ترین کاربردهای یونولیت فشرده این است که می توان آن را در ترکیب با عایق های صوتی دیگر مانند فوم های آکوستیک، پشم سنگ و… استفاده کرد و کاربرد صداگیری آن را افزایش داد. در ضمن نامگذاری ورق های یونولیت فشرده بر اساس شرایط و مقدار فشردگی آن ها انجام می گیرد.

منبع مقاله: کاربردهای یونولیت در ساخت

انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1961

به "مقاله: کاربردهای یونولیت در ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کاربردهای یونولیت در ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید