موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عمل گرایانه باشد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، وزیر دفاع ایران با موضع گیری به اظهارات اخیربن والاس وزیر دفاع انگلیس مبنی بر لزوم پرداخت بدهی این کشور به ایران گفت: موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران بایدعملگرایانه باشد.

موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عمل گرایانه باشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی، وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ارتباط با موضع اخیر وزیردفاع انگلیس گفت: باوجود اینکه آقای بن والاس وزیردفاع انگلیس مجددا بر تسویه قراردادهای نظامی بین طرفین و لزوم پرداخت بدهی پس از چهل و دو سال به جمهوری اسلامی ایران تأکید نموده است اما همیشه بین مواضع مقامات انگلیس و اراده عملی فاصله وجود داشته. موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عملگرایانه باشد.

امیرسرتیپ حاتمی اضافه نمود: باتوجه به آرای دادگاه و تعهدات قراردادی و گفتگوهای متعدد طرفین درباره راهکارهای عملی برای تسویه بدهی ها، محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه مانع اصلی نیست و انتظار به حق ملت ایران لزوم اراده عملی دولت انگلیس برای انتها دادن به این موضوع به وسیله راهکارهایی است که درگفتگوهای طرفین مطرح می باشد.

لازم به ذکر است: بن والاس وزیر دفاع انگلیس دیروز (دوشنبه) در گفت وگو با شبکه رادیویی تایمز انگلیس توضیح داد که باید بدهی های جمهوری اسلامی ایران باید پرداخت گردد.

این بدهی مربوط به قرار داد ایران و انگلیس در دهه 1970 میلادی برای تحویل 1500 تانک چیفتن و 250 خودروی زرهی به طرف ایرانی بوده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1613

به "موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عمل گرایانه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عمل گرایانه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید