میشل بارنیه در اندیشه تصاحب کرسی ریاست جمهوری فرانسه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یک خبرگزاری غربی از تمایل مذاکره کننده ارشد سابق اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2022 اطلاع داد.

میشل بارنیه در اندیشه تصاحب کرسی ریاست جمهوری فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد سابق اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت با انگلیس برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2022 کوشش می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز بارنیه در جلسه محرمانه و پشت درهای بسته با اعضای حزب راست میانه جمهوری خواستار خود اعلام نموده که برای اینکه این عرصه را به دیگران واگذار نکند با شعار میهن پرستی و اروپایی برای همکاری خود را در اختیار قرار می دهد.

بارنیه خودش نخواست در این باره در برابر رویترز اظهار نظری کند.

اما یکی از محافل شرکت کننده در این نشست به خبرگزاری رویترز گفته است که یک فراکسیون به عنوان گروه کاری در این حزب معین شده است.

در سال آینده میلادی انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه برگزار می گردد. هنوز هیچ حزب بزرگی نامزدی برای ریاست جمهوری را پیشنهاد نداده است.

بارنیه به عنوان یک نامزد احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از حزب جمهوری خواستار این کشور مطرح است.

بارنیه 70 ساله در ماه دسامبر در سخنانی در رادیو فرانسه گفته بود که آینده خود را در خدمت به کشورش می بیند.

یک دیپلمات در بروکسل هم به رویترز گفته است که بارنیه فعالانه شانس خود برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را آنالیز می نماید.

بارنیه چندی پیش هم اعلام نمود که به سیاست فرانسه بازخواهد گشت و همچنین نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری 2022 این کشور را رد نکرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

او بیان داشت: تنها نگرانی من این است که برای کشورم که نیازمند اتحاد، همبستگی و عدالت و همچنین احترام بیشتر است مفید باشم. بارنیه اظهار کرد که از حزب امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه موسوم به حزب جمهوری به پیش حمایت نخواهد کرد و به جایش به حمایت از حزب راستگرای جمهوریخواستار ادامه خواهد داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

او به فرانس اینفو گفت: من کوشش خواهم کرد نقشم را در خانواده سیاسی خود که همچنین نیازمند بازسازی است ایفا کنم.این حزب در کوشش برای جلب حمایت و یافتن یک رهبر بعد از درگیر شدن کاندیدایش فرانسوا فیون در یک رسوایی فساد در طی کمپین ریاست جمهوری سال 2017 و شکست خوردن به امانوئل ماکرون میانه رو است.

بارنیه به عنوان وزیر امور خارجه، وزیر محیط زیست و وزیر کشاورزی فرانسه قبل از رسیدن به سمت کمیسیونر اروپا و عهده دار شدن نقش مذاکره کننده در سال 2016 خدمت نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1549

به "میشل بارنیه در اندیشه تصاحب کرسی ریاست جمهوری فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میشل بارنیه در اندیشه تصاحب کرسی ریاست جمهوری فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید