نشان ملی مرغوبیت برای 74 اثر هنرمندان اصفهانی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: 74 اثر صنایع دستی هنرمندان اصفهان نشان ملی مرغوبیت دریافت کرد.

نشان ملی مرغوبیت برای 74 اثر هنرمندان اصفهانی

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، علیرضاایزدی امروز 4 بهمن ماه سال 1400، با اعلام این خبر گفت: در ششمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی که به میزبانی استان یزد برگزار گردید، 74 اثر هنری از هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان پیروز به کسب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: این دوره از داوری ها برخلاف 2 دوره قبل، به صورت منطقه ای برگزار گردید و آثار استان اصفهان در گروه منطقه 7 که شامل استان های یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و قم بود به داوری گذاشته شد.

او اضافه کرد: در این دوره نیز سهمیه استان اصفهان، 100 اثر بود که از این تعداد 74 اثر در 27 رشته اولویت دار استان شامل رشته های میناکاری، قلمزنی، قلمکار، گلیم و نساجی سنتی پیروز به کسب مهر اصالت شدند، بعلاوه این تعداد نسبت به دوره قبل که 61 اثر از 100 اثر ارسالی پیروز به دریافت نشان ملی شده بودند، 13 درصد افزایش یافته است.

ایزدی توضیح داد: در این دوره حضور هنرمندان کاشان به عنوان شهر ملی نساجی سنتی، و روستای مهرگرد به عنوان روستای ملی بافته های داری را شاهد بودیم که 16 نشان متعلق به کاشان و 9 نشان متعلق به روستای مهرگرد بود.

*مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: 74 اثر صنایع دستی هنرمندان اصفهان نشان ملی مرغوبیت دریافت کرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2073

به "نشان ملی مرغوبیت برای 74 اثر هنرمندان اصفهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشان ملی مرغوبیت برای 74 اثر هنرمندان اصفهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید