وعده دموکرات ها برای بازنگری جدی در روابط واشنگتن با ریاض

به گزارش مجله کوروش بزرگ، دموکرات های آمریکا وعده داده اند که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در روابط واشنگتن با عربستان سعودی به طور جدی بازنگری خواهند کرد.

وعده دموکرات ها برای بازنگری جدی در روابط واشنگتن با ریاض

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، بعضی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در تازه ترین مناظره خود وعده داده اند که در صورت پیروزی در انتخابات، در روابط کاخ سفید با ریاض بازنگری و تجدیدنظر خواهند کرد.

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز حزب دموکرات وعده داده است تا ضمن بازنگری در روابط واشنگتن با ریاض، رژیم عربستان سعودی را یک رژیم منفور توصیف کند.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکنون در برابر فشارهای کنگره برای مجازات ریاض به خاطر مسائلی که موجب خشم و نگرانی نمایندگان شده، مقاومت نموده است و در مقابل روابط خود با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را تقویت نموده است.

نمایندگان هر دو حزب سیاسی آمریکا از زمان قتل هولناک جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، به شدت نسبت به رفتارهای مقام های سعودی خشمگین شده اند.

نمایندگان آمریکایی همچنین به شدت از عمیق شدن بحران انسانی در یمن به خاطر تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به این کشور ابراز نگرانی نموده اند.

کنگره آمریکا در واکنش به این اقدام، قطعنامه هایی را با هدف انتها دادن حمایت واشنگتن از تجاوز عربستان سعودی به یمن تصویب نموده و بسته مربوط به فروش تسلیحات نظامی ضروری به ریاض از سوی دولت ترامپ را به حالت تعلیق درآورده اند. ولی ترامپ این قطعنامه ها را وتو نموده و در برابر فشارهای شدید نمایندگان کنگره برای مجازات عربستان سعودی، مقاومت می نماید.

ترامپ مدعی است که برای مقابله با ایران در منطقه به همکاری و اتحاد با ریاض احتیاج دارد. ترامپ همچنین معتقد است که قطع روابط با ریاض به ضرر شرکت های تسلیحاتی آمریکا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 583

به "وعده دموکرات ها برای بازنگری جدی در روابط واشنگتن با ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده دموکرات ها برای بازنگری جدی در روابط واشنگتن با ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید